Elsa kouzlí nejúspěšnější animák. Frozen II utržilo za víkend rekordních 385 milionů dolarů a v Česku odsouvá Mimoně

Ledové království II

Foto: Disney

Když v roce 2013 na filmový trh vtrhla animovaná pohádka z dílen studia Disney Ledové království (v originále Frozen), věřilo se, že do svého kouzelného, sněhem zasypaného světa vtáhne děti z celého světa. Málokdo ale očekával, že celosvětově utrží okolo 1,27 miliardy dolarů a bude vůbec nejvýdělečnějším animákem všech dob.

Byť žezlo filmu s největšími celosvětovými tržbami nedávno převzal remake kultovní pohádky Lví král (1,65 miliardy dolarů), za nímž stojí také Disney, relevanci Frozen ani zdaleka nesebral. Stále jde o úspěšnou a technicky velmi povedenou pohádku, která mimo jiné plní hračkárny panenkami Elsy, její sestry Anny nebo sněhulákem Olafem.

Disney celý úspěch průběžně podporoval zisky z prodeje oficiálního merchandisingu a budoval okolo dětí novou auru, ale postupem času bylo jasné, že musí přijít s něčím výraznějším. Logicky se tak nabídlo pokračování tohoto hitu, které na americkém trhu debutovalo minulý pátek 22. listopadu (v Česku pak tradičně o den dříve). A že šlo o velkou jízdu.

Ledové království II, kde hlavní role obsazují staré známé čarovné bytosti v čele s půvabnou princeznou Elsou, jen za úvodní víkend (od pátku do neděle) celosvětově v pokladnách kin utržilo 358,2 milionu dolarů a pokořilo několik rekordů, co se týče debutových dní. Tím nejzásadnějším je zlato za nejvýdělečnější globální start na poli animovaných filmů, kterým dosud kraloval Pixar (rovněž patřící pod Disney) se svým Toy Story 4 (240,9 milionu dolarů).

filip-horky

Přečtěte si takéLivesport se naplno pouští do zpravodajství. Osobní noviny FlashNews povede Filip Horký ze Seznamu

Velmi dobře se nové pohádce dařilo také na domácí půdě. Vzhledem k tomu, že okolo 130 milionů dolarů v tržbách plynulo z kin ve Spojených státech, vysloužila si čtvrtou pozici v seznamu nejúspěšnějších domácích debutů animovaných filmů. Třetí, druhé a první místo stále drží Hledá se Dory (135,1 milionu dolarů), Úžasňákovi 2 (182,7 milionu dolarů) a Lví král (191,8 milionu dolarů).

Češi zničili nadvládu Mimoňů

Ani Česká republika nebyla výjimkou, co se týče úspěšnosti druhého dílu Ledového království. Za první víkend jej navštívilo více než 230 tisíc diváků, díky nimž kina vykázala tržby ve výši 35,1 milionu korun. Jde tak o šestou nejúspěšnější premiéru v českých kinech v kontextu celkových tržeb.

Na nejnovější Avengers: Endgame, které se drží na první příčce, ztrácí Frozen II zhruba 23,3 milionu korun. V oblasti animovaných filmů jde ale o naprostou jedničku, která odsunula – zdálo se – neotřesitelné Mimoně. Ti za debutový víkend v červnu roku 2015 utržili 30,8 milionu korun a navštívilo je zhruba 222 tisíc diváků.

minion

Mimoni

Foto: Illumination

Disney tak opět ukázal, že to umí s filmy všeho druhu. A zatímco se Elsa a její parta v novém dění těší relativně solidní oblibě u běžných diváků, což dokazuje i sympatické červené hodnocení na portálu ČSFD.cz (aktuálně 76 %), gigant pod vedením Boba Igera chystá další bombu s předzvěstí masivního úspěchu.

Řeč není o ničem jiném než o Star Wars: Vzestup Skywalkera, devátý díl popkulturní vesmírné ságy, který uzavře všechny tři velkolepé trilogie. Ten vejde do českých kin 18. prosince a je více než pravděpodobné, že bude útočit minimálně na vítěznou bednu, co se týče celosvětové úspěšnosti.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, designu, udržitelnosti a zábavním průmyslu. Vede dceřiný web AppleCrunch. To vše přímo ze srdce Moravy.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.