Bageterie Boulevard následuje konkurenci. Objednávat bagety nově umožní přes 80 samoobslužných kiosků

Bageterie Boulevard

Foto: BB

Český fastboodový řetězec Bageterie Boulevard po vzoru konkurentů do svých podniků instaluje samoobslužné kiosky, prostřednictvím kterých si budou zákaznici moci objednávat v celkem 40 pobočkách. Bageterie se rozhodla pro zavedení kiosků především kvůli zlepšení komfortu zákazníků. Ti podle Bageterie mohou někdy pociťovat tlak ze strany obsluhy, což se u malého pultíku s dotykovou obrazovkou téměř nikdy stát nemůže.

Se samoobslužnými kiosky se čeští zákazníci seznamují díky fastfoodovým řetězcům již od roku 2015. Jako první je do svých tuzemských prodejen začal instalovat McDonald’s, který je dnes nabízí v drtivé většině svých poboček. Na McDonald’s později navázalo i KFC, pro které v některých tuzemských pobočkách kiosky vyřídí dokonce až polovinu všech objednávek.

K těmto fastfoodovým gigantům se s nabídkou vlastních samoobslužných kiosků nyní přidává také Bageterie Boulevard. Jejím plánem je nainstalovat celkem 80 nových kiosků ve 40 restauracích situovaných ve 12 městech napříč celou Českou republikou. Zahájení instalací předcházelo testování, které mělo za úkol zjistit, zda je objednávkový systém kiosků pro zákazníky dostatečně srozumitelný – vypadá totiž trochu jinak než u konkurence.

bageterie-boulevard-kiosek

Kiosky se začnou objevovat nejdříve v novějších pobočkách, u kterých s nimi architekti již dopředu počítali

Foto: BB

„Zákazníci podle nasbíraných dat nemají s objednávkami přes samoobslužné kiosky problém, a tak jsme přistoupili k instalaci do dalších měst. Aktuálně jsou k dispozici již na šesti pobočkách v Praze, ale také v Ostravě, Plzni nebo Kolíně. Celý plán implementace kiosků je rozvržen do 20 týdnů, kdy je pořadí restaurací dáno technickou přípravou jednotlivých provozoven,“ říká Jana Nováková zajišťující systémový rozvoj a implementace v Bageterii Boulevard.

Bageterie se ovšem rozhodla jít trochu jinou cestou, co se týče grafického vzhledu objednávkového prostředí. To nabízí scénickou kompozici nabízených produktů v interaktivním prostředí, podobně jako na potištěných promo tabulích v samotné restauraci. Konkurence naopak většinou sází na separátní prezentaci jednotlivých produktů v polích. Dokončení objednávky probíhá stejně jako u konkurence, po výběru stačí již jen zaplatit, a to buď kartou, nebo elektronickou stravenkou.

„Věříme, že takto připravená nabídka je pro zákazníka lákavější a také povede k vyšším tržbám. Na druhou stranu z pohledu programování, focení, definování nabídky a změn v nabídce je tento způsob z naší strany nesrovnatelně náročnější,“ vysvětluje Jana Nováková a naráží na fakt, že při jakékoliv obměně je třeba složitější grafický zásah než jen přidání či odebrání položky v menu a celém systému.

bageterie-boulevard-kiosek2

Kiosky bageterie nabízejí atraktivní prostředí

Foto: BB

Podle nasbíraných dat Bageterie Boulevard zjistila, že kiosky obstarají 20 % tržeb a objednávka u nich zabere zákazníkovi v průměru 72 sekund. To je oproti klasickému způsobu objednání u pokladny o 42 sekund déle – je to však dáno tím, že si u kiosku zákazník nabídku produktů vybírá i prohlíží.

Navíc hned 70 % osob, které začnou s objednávkou u kiosku, ji v jeho prostředí také dokončí. Bageterie Boulevard do budoucna počítá s postupným rozšiřováním počtu kiosků, které by jednou měly zcela nahradit klasické pokladny.

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.