PPF, Daniel Křetínský a Rockaway kupují kurýrní službu In Time. Mimo Mall Group ji spojí s Uloženkou

Jakub Havrlant, CEO Rockaway Capital

Foto: Rockaway

Významnou proměnou prochází velká e-commerce skupina Mall Group, která má pod sebou celou řadu e-shopů a dalších navazujících služeb. Její tři spolumajitelé, PPF Petra Kellnera, ECI Daniela Křetínského a Rockaway Jakuba Havrlanta, ji postupně porcují a po Heurece se nyní ze skupiny odštěpuje další firma. Zároveň trojice akcionářů udělala další strategický nákup.

Pod křídly Mall Group dosud fungovala síť výdejních míst Uloženka, ke které se nyní připojí i kurýrní společnost In Time. Za nezveřejněnou částku ji v září nakoupila stejná trojice investorů, jako stojí za Mall Group, tedy PPF, EC Investments a Rockaway, avšak tentokrát novou akvizici do své e-commerce skupiny nezahrnou.

Naopak vzniká nová entita, jejíž oficiální název zatím nebyl prozrazen, a do ní bude zařazena jak Uloženka, tak In Time. E-shopy z Mall Group v čele s Mall.cz či CZC.cz nicméně i nadále zůstanou klienty Uloženky a zákazníci si tak budou moci zboží nechat posílat do více jak 1 300 výdejních míst po celém Česku a Slovensku.

in-time

Dodávky logistické služby In Time

Foto: In Time

Nákupem In Time chtějí noví vlastníci dál rozvíjet nové způsoby doručování, protože doručení přímo na konkrétní adresu volí jako preferovaný způsob dopravy podle vyjádření firmy stále zhruba 60 % zákazníků nakupujících na internetu. Proto chtějí mít PPF, ECI a Rockaway společně vedle samotných e-shopů pod kontrolou i logistiku, protože doručování berou jako klíčovou oblast, která zásadně rozvíjí celý e-commerce trh.

„Okamžik doručení zboží je často tím momentem, kdy se zákazník rozhoduje, jestli byl se svým nákupem na internetu spokojený. Nová samostatná entita, která se soustředí plně na doručování, je pro nás cesta, jak mít tento moment pod kontrolou a zaručit zákazníkovi potřebný komfort,“ vysvětluje Michaela Papežová, tisková mluvčí skupiny Rockaway.

about-you-kurkova

Přečtěte si takéMódní e-shop About You v Česku vyřídil už přes milion objednávek. Český konkurent Zoot se zatím drží na čele

V nové entitě má zmíněná trojice opět stejný podíl jako v Mall Group i v nově vzniklé skupině Heureka Group, ve které se od prodělečné Mall Group oddělil ziskový cenový srovnávač Heureka. To znamená, že v Uložence a In Time budou držet 40% PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera i EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče a zbylých 20 % připadne Rockaway Jakuba Havrlanta.

Ve vedení In Time nadále zůstávají Petr Brandýský jako provozní ředitel a Ondřej Vaňha jako obchodní ředitel. Ti spolu s kolegy dovedli firmu k pokrytí 3 % tuzemského trhu kurýrních služeb, kde soupeří s mezinárodními obry jako PPL, Geis, DPD nebo GLS, a v loňském roce vygenerovali tržby ve výši 300 milionů korun. Podle Hospodářských novin však tržby v posledních letech klesaly, což se odrazilo i na záporném hospodářském výsledku.

ulozenka

Uloženka.cz

Přestože se delší dobu mluvilo o prodeji firmy, usazení pod křídly Mall Group se původně neočekávalo. Ještě v létě to totiž vypadalo, že In Time kompletně ovládne rakouská pošta, která v české logistické firmě již dříve získala zhruba třetinový podíl a plánovala, že přikoupí další. Nakonec ale své plány přehodnotila, z nákupu vycouvala a In Time tak muselo hledat jinde.

Nakonec se ozvala Mall Group, respektive její majitelé, a In Time se tak již bude dále rozvíjet pod jejich taktovkou. „Chceme, aby v nás naši zákazníci měli silného a stabilního partnera, na kterého se mohou spolehnout a se kterým plánují růst. Od začátku roku už se nám podařilo implementovat řadu vylepšení, zkvalitňování doručovacích služeb pro nás zůstává hlavní prioritou,“ říká Petr Brandýský.

Pod jednou střechou se budou kurýrní služby In Time rozvíjet spolu s Uloženkou, která v Česku funguje už od roku 2010 a dnes má i se Slovenskem přes 1 300 výdejních míst a přes 200 podacích. Zároveň slouží jako integrátor logistických služeb třetích stran. Poslední známé finanční výsledky Uloženky jsou za období od dubna 2017 do března 2018, během kterého firma vykázala tržby přesahující 103 milionů korun a prohloubila ztrátu na 29 milionů korun.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.