Podpora, evidence, nákup i výuka v jednom. Český portál wefree care pomáhá desítkám firem s produkty od Applu

Filip Nerad a Jan Tůma z wefree

Foto: wefree

Prostě to funguje. Známá hláška spoluzakladatele Applu Steva Jobse, kterou představoval nejen nové produkty, ale především celkovou filozofii jeho firmy. Přestože to dnes může někde trochu vrzat, využívání produktů s logem nakousnutého jablka je v základu skutečně vcelku snadné.

Když je však chcete například nasadit do firmy a řešíte desítky nebo dokonce stovky iPhonů, MacBooků nebo iPadů, snadno se zapotí i zkušený uživatel. S větším počtem zařízení jde ruku v ruce také správa IT zázemí, včetně firemní sítě, úložišť, e-mailových serverů, zaškolení personálu a mnoho dalšího.

Proto před dvěma lety vznikla společnost Wefree, ve které chtěli Jan Tůma a Filip Nerad zúročit své mnohaleté zkušenosti z tuzemského světa Applu, v němž se z různých pohledů starali jak o firemní klienty, tak koncové uživatele, kteří si nevěděli s něčím od Applu rady.

Dnes Wefree firmám nabízí komplexní služby kolem produktů Applu a zároveň s nimi vymýšlí na míru způsoby, jak nejlépe do dané firmy iPhony, iPady nebo Macy nasadit, jak je propojit s firemní sítí, jak se o ně starat a jaké zvolit. Zkrátka – slovy zesnulého Steva Jobse – aby to fungovalo.

wefree-care1

Portál wefree care slouží pro podporu, evidenci, nákup i výuku spojenou s produkty od Applu

Foto: wefree

Aktuálně Tůma s Neradem a dalšími kolegy obsluhují zhruba 35 firem z různých oborů a lokalit a jelikož se u každého klienta potkávají zpravidla s jiným nastavením a odlišnými požadavky, začal se jim před rokem v hlavě rodit nápad na nový produkt – v principu jednoduchý portál, na němž by zákazník našel vše, co kolem Applu potřebuje a co firmy obvykle řeší.

„Myšlenka Apple portálu vznikla zhruba před rokem. Původně jsme chtěli vytvořit jen systém na technickou podporu, ale když jsme se ptali ve firmách, které spravujeme, postupně jsme přicházeli na další a další moduly, které bychom mohli do portálu přidat,“ popisuje Jan Tůma myšlenku, ze které vzešel Wefree Care.

airpods-pro

Přečtěte si takéApple ukázal nová bezdrátová sluchátka AirPods Pro, která přichází s aktivním potlačením hluku

Jak už název napovídá, jde především o péči, a to skutečně od A do Z. Ve Wefree Care nakonec není jen technická podpora, v rámci níž mohou klienti pokládat jakékoliv dotazy, ale také objednávkový systém, výuková sekce a systém pro evidenci zařízení. Pokud jste firma, co používá produkty od Applu, měli byste tam najít vše důležité, aniž byste museli řešit interního IT správce.

Jednodušší život pro firmy i IT správce

„Cílem Wefree Care je, aby se firmy nemusely starat o technické zázemí. Portál slouží jak pro majitele firem, které nemají IT oddělení – takovým firmám jsme schopni poskytnou kompletní podporu –, tak pro IT správce, kteří chtějí mít přehled o tom, co se ve firmě děje a dozvěděli se i něco nového,“ popisuje Tůma.

wefree-nerad-tuma2

Filip Nerad a Jan Tůma z wefree

Foto: wefree

Za vším nadále stojí tým z Wefree, ale díky portálu se většina činností maximálně automatizuje a především také zpřehledňuje. Firma má najednou na jednom místě jak správu všech svých zařízení, tak může řešit nákup nových produktů a v případě potřeby i jejich servis, reklamaci nebo problém – stačí zadat nový požadavek a Wefree se o vše postará.

Pokud je potřeba servis produktu, přes Wefree Care si zákazník vše objedná, kurýr mu produkt odveze a následně zase opravený přiveze. Veškerou komunikaci se servisem vyřídí Wefree, vám jen dává pomocí zpráv vědět, v jakém je stavu. Klasické problémy, že nefunguje připojení k internetu nebo tiskárně, nefunkční mail server nebo problém se startem systému, lze taktéž vyřešit často rychleji online.

K tomu všemu chtějí navíc ve Wefree své klienty také vzdělávat – a tím i mnoha podobným dotazům předcházet. Jedním z modulů jablečného portálu je i výuková část, ve které přibývají novinky, návody nebo tipy a triky na více či méně známé funkce jednotlivých zařízení a operačních systémů.

„Chceme z toho udělat místo jak pro začátečníky, tak pro pokročilé uživatele. K dispozici je a bude nejen textový obsah, ale také výuková videa. Výuková databáze se bude neustále rozšiřovat a chceme přizvat i odborníky na marketing, obchod, finance a další, kteří Apple pro svou práci využívají a budou přinášet i obsah z jejich oboru,“ doplňuje Tůma.

wefree-care2

Portál wefree care umožní jednoduše spravovat všechny produkty od Applu

Foto: wefree

Zejména pro samotné správce „jablečných sadů“ ve firmách je pak určen objednávkový systém a evidence zařízení. V prvním případě si půjde přímo v portálu snadno objednat nové produkty a v tom druhém bude znovu na jednom místě přehled všech aktivních zařízení. U každého je možné napsat, kdo ho používá, jaký je jeho stav nebo kdy mu končí záruka, což jsou podle Tůmy informace, které mnoho firem neeviduje a postrádá.

Firmy si mohou vybírat ze tří cenových nabídek podle toho, jak plánují portál využívat. Základní balíček stojí 5 tisíc korun měsíčně, podporuje až 20 zařízení pro 5 uživatelů, dvě hodiny na podpoře s reakčního dobou do 24 hodin a tři tisíce kreditů, které lze využít jak pro podporu, tak výuku. Standardní balík za dvojnásobnou cenu nabídne i dvojnásobek kreditů a času na podpoře, 50 zařízení a 10 uživatelů a reakční dobu 8 hodin.

wefree-care3

V portálu wefree care jsou i výukové materiály

Foto: wefree

V nabídce jsou pak i individuální tarify, které se přizpůsobí na míru potřebám každé firmy, a portál mohou využít také jednotlivci. I ti mají k dispozici několik balíčků (od bezplatného až po tisíc korun měsíčně), ve kterých jsou volná zařízení, technická podpora i přístup do výukové části.

A jaké jsou další kroky? Wefree Care se bude jednak rozšiřovat jako portál pro veškeré služby samotného Wefree, ale mladá pražská firma má v hlavě ještě jiný byznys plán. Celý portál a technologii za ním bude licencovat a dodávat dalším podobným firmám jako tzv. white label – tedy ve formě, kdy si bude moci jiná firma nahrát vlastní loga, obsah i moduly a používat portál například pro správu produktů jiné značky nebo jiný svůj byznys. Jan Tůma hlásí, že zájem na trhu už nyní je.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.