Online supermarket Rohlik.cz Tomáše Čupra kupuje část skupiny Sklizeno, včetně služby Freshbedýnky

Zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr

Foto: Rohlik.cz

Kdy se řekne Velká Pecka, pravděpodobně by jen málokoho napadl název společnosti, která v Česku provozuje největší online supermarket. Právě pod Velkou Pecku patří Rohlik.cz, který založil a vede podnikatel Tomáš Čupr a který v minulém roce utržil 2,4 miliardy korun a poprvé skončil v plusu. Nyní chce svou pozici ještě více posílit nákupem jednoho z „konkurentů“.

Konkrétně jde o skupinu My Food, respektive její divizi My Food Wholesales, jež obě spadají pod Sklizeno, kde je hlavním akcionářem Petr Borkovec. Zmíněná divize vznikla teprve před několika měsíci odštěpení několika služeb a Rohlík by její akvizicí měl získat například vlastní výrobu, catering, gastro, část velkoobchodu a také projekt Mlsná firma a rozvozovou službu Freshbedýnky.

Právě Freshbedýnky jsou Rohlíku a jeho snahám pravděpodobně nejbližší, jejich cílem je totiž vozit k zákazníkům co nejčerstvější ovoce a zeleninu a nejen to. Podle Petra Borkovce, který vede mateřskou skupinu Sklizeno, jež operuje se stejnojmennou sítí obchodů, mají firmy aktivity pod My Food Wholesales generovat roční obrat kolem 400 milionů korun.

sklizeno-petr-borkovec

Petr Borkovec, majitel sítě Sklizeno

Foto: Sklizeno

Ani jedna ze stran se však k podrobnostem transakce, ani její výši, nevyjádřila. Aktuálně transakce podléhá schválení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který má rozhodnout ve zjednodušeném řízení, tedy zhruba do třech týdnů.

Právě Freshbedýnky, Mlsná firma a další projekty pod My Food Wholesales nicméně měly dlouhodobou spolupráci právě s Rohlíkem. Petr Borkovec spolu s Tomášem Čuprem dokonce v minulosti založili společný investiční fond na podporu menších farem.

pilgrims

Přečtěte si takéČeské studio Amanita Design vydává novou pohádkovou adventuru. Hra Pilgrims vychází i na Apple Arcade

„Jsou to ty části Sklizeno, které rychle vyrostly i díky dlouhodobé úspěšné spolupráci s Rohlik.cz. Obě společnosti sdílí stejné dlouhodobé cíle, a to je kvalita, čerstvost a poctivost potravin s důrazem na české produkty,“ říká ke změnám Petr Borkovec, jehož skupina Sklizeno loni utržila přes 700 milionů korun.

sklizeno-brno1-min

Snack & Market Sklizeno v brněnské Olympii

Foto: Sklizeno

„S My Food Wholesales platformou máme velké plány a věříme, že její další růst je klíčem k ještě větší dostupnosti kvalitních lokálních potravin v našich obchodech, na Rohlik.cz i jinde po celé republice,“ dodává Borkovec.

Sám Borkovec drží ve Sklizeno 67 procent prostřednictvím vlastní investiční společnosti Brno Investment Group, dalších 16,5 procenta má David Kukla, 6,5 procenta Aleš Kotěra a 10 procent společnost Allorganic. Sklizeno se s My Food propojilo před třemi lety, ještě ten rok poté i se sítí obchodů Náš Grunt. Celkově tak dnes operuje s více než padesátkou prodejen.

Rohlik.cz to evidentně s masivním pokrýváním trhu myslí vážně, stejně jako jeho majitel Tomáš Čupr. Ten v letošním roce získal přes 750 milionů korun díky prodeji dluhopisů, které chce do vlastní firmy investovat. Jednotlivým investorům pak navíc ručí svým podílem v rychle rostoucím supermarketu, který navíc brzy plánuje naplno vstoupit také do Maďarska, a to pod názvem Kifli (maďarsky rohlík).

„Cílem je dosáhnout provozní zisk 100 milionů korun. Pro rok 2019 jsme si dali cíl na úrovni 100 procent růstu proti minulému roku, což odpovídá zdvojnásobení obratu na pět miliard korun,“ vyjádřil se dříve Tomáš Čupr ke svým ambiciózním plánům, ve kterých mu může akvizice dalších byznysů pomoci.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.