Kompletně veganský cheeseburger. Nestlé po falešném mase vytvořilo také alternativní sýr a slaninu

Nestlé vytvořilo kompletně veganský burger se slaninou

Foto: Nestlé

Veganství se v posledních letech těší neustále větší oblíbenosti a s tím souvisí i rozmach rostlinných alternativ běžných jídel živočišného původu. S veganským masem se za poslední rok ve světě doslova roztrhl pytel a dnes už můžeme některé tyto potraviny nakoupit i u nás. Nejznámější z nich je přitom asi americká značka Beyond Meat, která nabízí veganské maso téměř nerozeznatelné od masa živočišného původu.

Na vlnu inovací v potravinářském světě naskočil i švýcarský potravinářský gigant Nestlé, který již dříve pracoval na falešném masu a tento týden oznámil, že dokázal vyvinout rovněž veganskou alternativu sýru a slaniny. Nestlé se tak stává první firmou na světě, která vytvořila všechny tři klíčové ingredience potřebné k vytvoření veganské varianty nestárnoucího pokrmu – cheeseburgeru se slaninou.

nestle-pb-triple-vegan3-min

Rostlinný sýr i slanina by měly chutnat téměř nerozeznatelně od svých živočišných variant

Foto: Nestlé

Při vývoji firma využila své odborné znalosti v oblasti výzkumu a vývoje i patentované technologie. Veganské alternativy sýru a slaniny jsou vytvořeny pomocí kombinace přírodních ingrediencí, jako jsou rostlinné proteiny, vlákna a oleje. Celého procesu se účastnili nejen odborníci přes stravování, ale také odborní šéfkuchaři a vědci zabývající se tímto odvětvím.

Příští rok v restauracích

Nestlé svůj nový objev plánuje začít prodávat hned začátkem příštího roku s tím, že chce produkt nabídnout nejprve svým stálým zákazníkům z oblasti stravovacích služeb a dalším lidem z tohoto profesionálního odvětví. Jeho cílem je přinést svůj nový burger s názvem PB triple play především do restaurací, kde zákazníci rozšířenou nabídku rostlinných jídel stále více vyhledávají.

nestle-pb-triple-vegan5-min

Veganskou variantu sýru a slaniny tvoří rostlinné proteiny, vlákna a oleje

Foto: Nestlé

„Více a více zákazníků hledá chutné, zdravé a ekologické rostlinné varianty, když vyrazí na jídlo do restaurace. Nyní jsme laťku opět o něco pozvedli tím, že jsme vyvinuli ‚PB triple play‘ z ingrediencí pro vytvoření nadčasové klasiky, a to cheeseburgeru se slaninou. Nadále pokračujeme v plnění našeho slibu, abychom zákazníkům nabídli jídlo, které je správné jak pro ně, tak pro naši planetu,“ vysvětluje CEO Nestlé Mark Schneider.

bill

Přečtěte si takéBill Gates daruje dalších 700 milionů dolarů na boj se smrtelnými nemocemi včetně AIDS

Varianty veganského burgeru s rostlinnou náhražkou masa nabízí Nestlé už nyní. Ve Spojených státech mohou zákazníci sehnat rostlinný burger Sweet Earth, který firma vyvinula již v roce 2012, a v několika zemích Evropy zase Garden Gourmet burger.

Od roku 2020 se k nim tak přidá nový PB triple play s nově vzniklými ingrediencemi, kterými jsou rostlinný sýr bez nulového obsahu mléka a veganská náhražka slaniny.

nestle-pb-triple-vegan6-min

PB triple play bude dostupný v restauracích od příštího roku

Foto: Nestlé

Nerozeznatelná chuť i struktura

Novinku by si měli oblíbit hlavně zákazníci, kteří chtějí ze svého jídelníčku vyřadit maso a naopak přidat více rostlinných jídel. Pro tyto strávníky by tak měl být nový cheesburger od Nestlé ideálním řešením, protože jim nabízí dobře známé chutě masa a sýru, které jim v rostlinné stravě běžně chybí.

Všechny veganské náhražky živočišných výrobků mají podle švýcarského potravinářského giganta téměř nerozeznatelnou chuť od těch klasických. Veganská alternativa chedaru tak prý opět vyniká svou nezaměnitelnou texturou, rozpustností v teple i chutí mléčného sýra, byť v něm mléko není. Rostlinná slanina zase tepelným zpracováním příjemně změkne a křupe stejně jako běžná vepřová. Podle všeho má dokonce i stejnou vynikající chuť, ale to ověří až první jedlíci.

nestle-pb-triple-vegan4-min

Foto: Nestlé

Aby takový pokrm byl kompletní, Nestlé nabízí svým zákazníkům také nemalý výběr veganských omáček, které dotvoří celkový zážitek z rostlinného burgeru. Rostlinný cheeseburger však nabízí jak uspokojivou chuť běžného burgeru, tak i velmi přívětivé nutriční hodnoty. Má totiž značně nižší množství tuku než běžný burger, neobsahuje žádný cholesterol a dokonce má vyšší obsah vlákniny. Jeho výroba navíc zanechává velmi nízkou ekologickou stopu, která tak souvisí s udržitelnou filozofií Nestlé, které plánuje do roku 2050 dosáhnout nulové hodnoty vypuštěných skleníkových plynů.

Švýcaři ale pochopitelně v tomto byznysu nejsou sami. Vedle již zmíněného výrobce Beyond Meat, který před pár měsíci úspěšně vstoupil na burzu, je aktuálně zejména ve Spojených státech nejvíce vidět konkurenční Impossible Foods. Jeho falešné maso nabízejí v Burger Kingu a vedle toho firma chystá i alternativu k rybímu masu. Obecně se fastfoodové řetězce vlny falešného masa chytají stále více. V KFC sklidili obří úspěch s nepravými kuřecími křidélky a trendu neodolal ani konkurenční McDonald’s.

V CzechCrunch se věnuje především tématu byznysu, startupů a inovací. Fanoušek nejen Applu, ale i cestování a dobré kávy.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.