Americký startup vytvořil ekologický a přenosný bidet do tašky. Od lidí na jeho vývoj vybral už přes milion dolarů

Plně přenosný, ekologický bidet od startupu Sonny

Foto: Sonny

Ačkoliv bidety se v oblasti osobní hygieny nikdy nedočkaly plně celosvětového rozšíření, jejich popularita rok do roku roste. A to i ve Spojených Státech, kde se ještě donedávna jednalo o poměrně okrajovou záležitost. Kromě lepší osobní hygieny je důvodem vzestupu bidetů, u kterých se v USA očekává v následujících letech patnáctiprocentní roční nárůst, i jejich ekologické využití, na které zákazníci v dnešní ekologicky uvědomělé době slyší.

Dle statistik totiž bidet ušetří v průměrné domácnosti přibližně 6,5 tisíce litrů vody za rok, které by jinak padly na výrobu spotřebovaného toaletního papíru. To nejsou úplně zanedbatelná čísla, když si uvědomíme, že jen americké domácnosti ročně spotřebují okolo 3,2 milionu tun toaletního papíru, kterým padne za oběť 52 milionů stromů.

O větší rozšíření bidetů nejen v Americe a větší šetření přírody se proto nyní pokouší americký startup Sonny, který začal vyrábět první přenosný a ekologicky udržitelný bidet na světě. Ten je díky drobným rozměrům a elegantnímu designu plně zamýšlen jako cestovní zařízení a vejde se tak například do kabelky nebo batohu.

sonny-bidet-1

Nedílnou součástí přenosného bidetu je i elegantní design

Foto: Sonny

Po nabití baterie schopné vydržet v provozu až 3 týdny a dolití vody do nádržky je zařízení plně připraveno k bezstarostnému použití. Právě jednoduchost, přenositelnost a takřka nulová údržba jsou vlastnostmi, na které chtějí tvůrci své zákazníky nalákat.

Přenosný bidet je vybaven antibakteriální a plně vyměnitelnou hlavicí trysky a na jednu naplněnou nádržku zvládne „sprchovat“ okolo 25 vteřin. Po vypotřebování nádrže je možné ji opětovně během pár vteřin znovu naplnit. Uživatel si zároveň může dopřát tři druhy nastavení, měnící se v závislosti na intenzitě proudu vody.

bidet-4

Výhodou malého bidetu je jeho snadná přenositelnost

Foto: Sonny

Zájem o podobné vlastnosti je prozatím enormní. V rámci crowdfundingové kampaně na známém portálu Indiegogo, během které chtějí tvůrci získat co největší finanční obnos na výrobu i následnou distribuci, se totiž startupu podařilo vybrat už téměř 1,1 milionu dolarů.

To je v přepočtu 26 milionů korun, které se budou tvůrcům brzy bezesporu hodit. Do kampaně totiž aktivně přispělo přes 8 tisíc lidí, pravděpodobně z velké části i budoucích zákazníků, kteří budou chtít už v prosinci nové zařízení vyzkoušet.

Právě ke konci tohoto roku by totiž měly první kusy zamířit do oficiálního prodeje, a to za cenu 99 dolarů (2 300 korun).

Zakladatel CzechCrunche, fanoušek technologií, cestování a architektury.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.