Výdejny radosti se vrátí ve velkém. Zoot začíná po celém Česku budovat desítky partnerských výdejen

Nová prodejna Zootu na Černém mostě

Foto: Zoot

Největší český online obchod s módou má za sebou krušné období. Zoot si prošel v posledním roce klinickou smrtí, ale nakonec se za pomoci nových investorů a krizového managementu dokázal zachránit, postavil reorganizační plán a nyní podle nastavených plánů míří ke světlejším zítřkům. Začal například více vstupovat do světa kamenných prodejen a nyní se na scénu vrací tzv. Výdejny radosti.

Právě Výdejny radosti se staly zjednodušeným symbolem neúspěchu celého Zootu, který koncem loňského roku, že již není schopen splácet své závazky dosahující na vyšší stovky milionů korun a požádal o ochranu před věřiteli.

Před krachem českou firmu zachránila investiční skupina Natland, která skoupila většina pohledávek a postavila nové vedení s jediným cílem – zachránit značku včetně většiny provozu. Při záchraně musela být odepsána velká část dluhů, přičemž o většinu svých peněz přišli zejména majitelé nezajištěných dluhopisů, nicméně Zootu už se nyní dýchá lépe.

zoot-vydejna-radosti2

Výdejna radosti Zootu

Foto: Zoot

Zachránit ho má mimo jiné i větší vstup do offline světa a první vlaštovkou se stala nová prodejna na Černém mostě, která se otevřela koncem srpna. Zoot totiž až dosud sázel zejména na výdejny, zmíněné Výdejny radosti, kam si zákazníci chodili zboží nakoupené v e-shopu pouze vyzvednout, potažmo vyzkoušet – a často si ho vůbec nekoupili.

Nové vedení v čele s Lukášem Uhlem jakožto výkonným ředitelem a Robertem Vojáčkem v pozici ředitele pro růst chce spolu s výdejnami zákazníkům nabídnout i služby klasického obchodu, což má produkty ze Zootu více přiblížit dalším zákazníkům a především vydělat na provoz samotných výdejních míst. Samotné Výdejny radosti totiž krizový management po svém nástupu vzhledem k ekonomické neefektivitě značně ořezal a třetinu z nich zavřel.

seznam-hapticka-mapa1-min

Přečtěte si takéSeznam představil hmatové mapy pro celý svět. Nevidomí si je mohou nechat vytisknout zdarma

Koncept jednoduchých výdejen ovšem nekončí. Vedle nových vlastních prodejen totiž Zoot začíná budovat také partnerskou síť výdejen, se kterými se chce dostat zejména do regionálních měst s velikostí kolem 20 tisíc obyvatel. Aktuálně jich již má Zoot v provozu pět a desítky dalších mají rychle přibývat.

„Zůstane jim osvědčený název Výdejna radosti ZOOT. Fungovat budou v tradičních prodejnách daného místa. Nejčastěji jde o zavedený obchod s módou, kde jsou i zkušební kabinky,“ přibližuje ředitel Zootu Lukáš Uhl s tím, že nové partnerské výdejny jsou již v Novém Městě nad Metují, Písku, Příbrami, Strakonicích a Frýdku-Místku.

zoot

Výdejna radosti Zootu

Foto: Zoot

Zoot má v plánu, že bude partnerské výdejny stavět tam, kde nebude mít vlastní prodejnu, aby se dokázal přiblížit i dalším potenciálním zákazníkům ze všech koutů republiky. Zákazníci si v nich budou moci stejně jako dosud zboží vyzkoušet zdarma před zaplacením a v daném místě bude také možné zboží do 30 dnů vrátit či ho reklamovat.

U nových partnerských výdejen pak Zoot počítá i s reklamními kampaněmi, aby se v daných místech zviditelnil. „V daném místě chystáme venkovní reklamu a to buď formou billboardu, nebo velkých plachet, a také klasický roznos letáků, který bývá v menších městech efektivní. Tím zviditelníme daný obchod i u těch zákazníků, kteří tam standardně nakupovat nechodí,“ doplňuje ředitel pro růst Vojáček.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.