Velká posila pro Zásilkovnu. Z konkurenčního DPD ulovila bývalého generálního ředitele Daniela Mareše

Daniel Mareš, provozní ředitel Zásilkovny

Foto: Zásilkovna

Půlmiliardové tržby, útok na Českou poštu, první robotická výdejna, expanze po celé Evropě. To je výčet úspěchů a statistik, který si dokázala Zásilkovna připsat víceméně jen za první polovinu letošního roku. Plány Simony Kijonkové, která za rychle rostoucím logistickým hráčem již nejen tuzemského formátu stojí, jsou však ještě mnohem větší. A proto posiluje i vedení.

Simona Kijonková chce se svou skupinou logistickou skupinou Packeta, jejíž je Zásilkovna nejvýznamnější součástí, růst nejen v Evropě, ale brzy se vydá také do Indie nebo Dubaje a v hledáčku má rovněž Spojené státy. Firmu tak čeká překotné období, pro které nyní získává významnou posilu.

Po 18 letech ve službách největšího balíkového operátora v Evropě se rozhodl opustit DPDgroup Daniel Mareš, který se nově stává provozním ředitele celé skupiny Packeta. Mareš byl dvanáct let generálním ředitelem a jednatelem DPD v České republice, načež se posunul na pozici regionálního ředitele pro střední a východní Evropu a poslední tři roky působil ve vedení DPDgroup v Paříži.

simona-kijonkova-zasilkovna

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny

Foto: Zásilkovna

Jelikož chce Zásilkovna posilovat a rozvíjet své služby jak v Česku, tak také v Evropě a postupně i v dalších částech světa, Marešova expertíza a dlouholeté zkušenosti se ji jistě budou hodit. Ostatně i v Česku patří DPD mezi největší konkurenty Zásilkovny s tím, že dosud neohroženým lídrem trhu v počtu přepravených zásilek je Česká pošta. I na tu si však Kijonková brousí zuby.

„Daniel je pro náš tým mimořádně cennou posilou. V regionu střední a východní Evropy patří bezesporu mezi top experty na balíkovou logistiku. Nepochybuji o tom, že nám jeho obrovské zkušenosti pomohou naplnit náš cíl být do tří let logistickou platformou pro celý svět,“ říká Simona Kijonková, CEO skupiny Packeta a zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny.

zuzana-maderova-new-york2

Přečtěte si takéZuzana Maderová píše ze Silicon Valley: Jak tu uspět se službou a jak s produktem? Důležitá je motivace i domácí příprava

Pod Marešovým vedením vyrostlo DPD jen v Česku za dvanáct let více než desetinásobně, podařilo se mu vstoupit na trh B2C a podobné úspěchy si nyní slibuje také Zásilkovna. Daniel Mareš se jako COO postaví do nejvyššího vedení skupiny Packeta po bok Simony Kijonkové s tím, že vedle zodpovědnosti za celkové hospodářské výsledky firem ze skupiny bude mít na starost rozvoj služeb v České republice, celé Evropě a později i dalších zemích.

Bude to tedy právě on, kdo bude ve druhé polovině roku dohlížet na to, aby Packeta splnila svůj cíl, jímž jsou tržby dosahující na 1,3 miliardy korun. Ty má zajistit 18,5 milionu přepravených zásilek, přičemž v loňském roce Zásilkovna zvládla přepravit 11 milionů.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.