Twisto spouští velkou televizní kampaň s Kapitánem Galaxy. V aplikaci chystá kategorie plateb a splátkování

Kapitán Galaxy je hlavní postavou nové reklamní kampaně Twista

Foto: Twisto

Šest let na trhu český fintechový startup Twisto neoslavil jen milníkem v podobě více než 600 tisíc oslovených uživatelů, kteří využili jeho služeb, ale pro závěr letošního roku si také připravil obří reklamní kampaň. Do ní firma posílá desítky milionů korun a při pohledu na Kapitána Galaxyho, ústřední postavu kampaně, si nemůžete nevzpomenout na Twista (Twistus) Splatitele, kontroverzní reklamu, kterou Twistu zakázali.

Běžel konec roku 2017 a na televizní obrazovky měl vtrhnout Twistus Splatitel. Tuzemský fintechový startup si řekl, že před Vánoci upoutá pozornost a pokusí se nalákat uživatele netradičním „oživením“ Ježíše Krista. Jenže narazil – reklamu mu zakázala Rada pro reklamu a do televizí se nakonec vůbec nedostala.

Z Twista Splatitele se i tak stal velký virál, ale s novou reklamní kampaní už jde startup vedený Michalem Šmídou více na jistotu. Hlavní postavou nové kampaně, která poběží jak v televizi, tak na sociálních sítích a webu, je Kapitán Galaxy – a pokud byste v něm náhodou stále viděli Twista Splatitele, je to opravdu on, totiž stejný herec v podobě Jakuba Gottwalda.

„Věříme, že komunikace moderní finanční instituce může být zábavná, aniž by ztratila na své serióznosti. Kapitán Galaxy je postava, která tento způsob života zosobňuje,“ vysvětluje marketingový ředitel Twista Lukáš Janoušek, který pro celou kampaň poskládal tým čítající celkem 160 lidí.

Pod kampaň se vedle interního marketingového týmu podepsaly také čtyři další agentury. Hlavní nápad a zpracování má na svědomí kreativní agentura Symbio, tvorbu řešil Nice.film, naplánování reklamy v televizi zařídila mediální agentura Vizeum a digitál má na starost AdExpres. Výsledkem tak budou televizní spoty na kanálech Nova Group, videa na YouTube, sociálních sítích, Spotify a chybět nebude ani merchandising.

orbit-capital-nesrsta-vacha-matuska

Přečtěte si takéMiliardy pro rychle rostoucí české startupy. Investor Rohlíku Enern a Conseq staví obří investiční fond

Hlavní klip, v němž Kapitán Galaxy přilétá objevovat život na Zemi a přitom platí právě přes Twisto, se natáčel v srpnu v Pragovce v areálu MaxSpace Maxima Habance. Celá scéna včetně myčky a dalších rekvizit tak byla napasována mezi u-rampou, kde se běžně jezdí na skateboardu. Režii si vzal na starost Václav Krbůšek ze Symbia, kameru řídil Aleš Hart a hudbu složil Jiří Burian alias Kapitán Demo.

twisto-kapitan-galaxy-reklama1

Natáčení reklamy probíhalo v pražské Pragovce

Foto: Twisto

Pro velkou reklamní kampaň měli v Twistu hned několik důvodů. Jednak pochopitelně chtějí lákat nové uživatele, kterých aktuálně startup eviduje s Twisto účtem přes 80 tisíc, a cílem bylo zároveň sjednotit veškeré produkty, jež dnes Twisto nabízí, a ukázat je v rámci velké kampaně. Navíc firma po prvním oťukávání naplno vstupuje do Polska i s aplikací, a tak reklamy poběží také u našich severních sousedů.

„Celkem budeme za Česko i Polsko do kampaně investovat zhruba 60 milionů korun,“ prozradil pro CzechCrunch Janoušek. Zatímco v Polsku Twisto zatím vsadí pouze na online kanály, v Česku nakonec po velkých debatách padla volba na kombinaci onlinu s masovou televizí. „Televize je stále nejsilnější médium k tomu, dostat se co nejrychleji k co nejvíce potenciálním zákazníkům a tím, že máme povědomí 49 %, tak máme pořád kam růst,“ dodává Janoušek.

Silný závěr roku

V Česku už Twisto vedle zmíněných 80 tisíc uživatelů, kteří si založili účet, oslovilo přes nákupy v e-shopech, v rámci níž nabízí odložené platby, přes 600 tisíc lidí. Meziročně firma nadále roste o 200 až 300 %, měla by se začít letos otáčet do černých čísel a přestože v první polovině roku jen těsně nesplnila svůj plán, Janoušek věří, že to ve zbytku roku dožene.

lukas-janousek-twisto

Lukáš Janoušek, CMO Twista

Foto: Twisto

„Nad plánem je poměr zákazníků, kteří si pořizují Twisto s kartou. I díky Apple Pay nám narostl průměrný počet transakcí na zákazníka z 8 na 13 a dále roste. To znamená, že výrazně roste i objem transakcí, které zákazníci přes Twisto zaplatí. Druhá polovina roku je pro nás silnější, primárně kvůli Vánocům, takže společně s Polskem chceme letos překonat 100 tisíc zákazníků s Twisto účtem,“ hlásí Janoušek.

berider-skoda-skutr

Přečtěte si takéŠkodovka sází na elektrické skútry. Do Prahy jich s novou službou BeRider posílá prvních padesát

Vedle marketingové kampaně ostatně chystá Twisto do konce roku představit i několik produktových novinek, které mají jeho aplikaci a uživatelský zážitek opět o něco posunout. V říjnu má přijít očekávaná kategorizace plateb, což je již standard například u konkurenčního Revolutu, a znamená to, že aplikace vám automaticky rozřadí vaše platby do kategorií, takže máte rychlý přehled o tom, za co nejvíce utrácíte.

Právě britský fintech Revolut patří nejen v tuzemsku mezi největší soupeře Twista, jelikož obě služby představují moderní přístup k finančním službám a jakousi alternativu, respektive doplněk k tradičním bankám. Twisto se proto snaží být maximálně lokální, s čímž souvisí provázání na různé české služby, a má to tak být i u kategorizace.

twisto-kapitan-galaxy-reklama2

Režisér Václav Krbůšek s Jakubem Gottwaldem alias Kapitánem Galaxy

„Na kategorizaci spolupracujeme s firmou Dateio, která podobnou službu dělala například do Air Bank a má podle nás aktuálně nejpřehlednější na trhu. Zároveň vidíme jako výhodu, že díky lokálním datům budeme mít konkrétnější a přesnější vzorek než například Revolut,“ říká Janoušek.

Vedle toho pak v Twistu pracují také na další velké novince, kterou budou splátky. Firma je chce spustit do konce letošního roku a všem svým prověřeným zákazníkům s Twisto účtem nabídne možnost platby rozdělit na libovolný počet splátek. Už nyní standardně funguje odložení plateb na konec měsíce, kdy uživatel vždy zaplatí celý měsíc najednou, a splátky mají přinést další alternativu.

twisto-kategorizace

Twisto nově nabídne kategorizaci plateb

Foto: Twisto

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.