Slevomatu vychází změna strategie. Loni zaznamenal rekordní zisk přesahující 120 milionů korun

Marie Havlíčková, CEO Slevomatu

Foto: Slevomat

Slevomat už není jen slevový portál. Tuzemská jednička trhu, která před devíti lety rozpoutala velkou vlnu se vznikem slevových portálů, prošla významnou proměnou, vsadila na novou strategii a ta se ji vyplácí. V loňském roce, kdy na Slevomatu nakoupilo 800 tisíc zákazníků za více než 2 miliardy korun, tak mohla firma znovu vykázat rostoucí čísla i v ještě důležitější kolonce, kterou je zisk.

Jak ukazuje výroční zpráva Slevomatu, tržby se v roce 2018 zastavily na čísle 644 milionů korun, což představovalo oproti předchozímu roku nárůst o více než 21 procent. O více než 40 pak vyrostly zisky, které se zvýšily z 86 milionů korun na 121 milionů. To jsou pro firmu historicky rekordní čísla.

„Slevomat letos dosahuje třetí rok po sobě růstu přes 20 procent. Je to pro nás důkaz toho, že se nám vyplatilo nedělat revoluční změnu strategie, ale postupovat evolučně. Místo toho, abychom investovali desítky milionů do marketingové komunikace o tom, že se měníme, investujeme především do vylepšování produktů a služeb pro naše zákazníky a partnery,“ komentuje výsledky pro CzechCrunch šéfka Slevomatu Marie Havlíčková.

slevomat-cz

Slevomat.cz

V našem dubnovém rozhovoru Havlíčková hlásila, že se jí Slevomat, jemuž šéfuje šestým rokem, již delší dobu mění pod rukama. „Od začátku jsem chtěla ze Slevomatu udělat zážitkový portál, který ve světě nemá obdoby,“ říkala a nyní potvrzuje, že se změna strategie pozitivně podepsala na všech klíčových ukazatelích, jako je růst návštěvnosti, nabídky i nových uživatelů.

alexilyash

Přečtěte si takéSázka na skupinové rezervace hotelů. Český startup Davinci TS získal v nové investici přes 50 milionů korun

Jádro celého byznysu Slevomatu nadále tvoří nabídka lokálních služeb a také cestování. Ostatně loni firma spustila vlastní cestovní kancelář Zanzo, se kterou sestavuje na míru dovolené v exotických destinacích, a přestože nechce prozradit podrobnější čísla, podle Marie Havlíčkové cestovka neustále roste.

„V CK Zanzo vidíme velký potenciál. V září Zanzo aspiruje na historicky nejlepší výsledek a v následujících měsících budeme expandovat na Slovensko,“ říká šéfka Slevomatu.

slevomat-kancelare-monon-m

Nové kanceláře Slevomatu v pražském Karlíně

Foto: Slevomat

Neméně klíčové pak pro Slevomat bylo i spuštění rezervačního systému, který se dříve využíval právě pro cestování, ale nově ho mohou pro své potřeby nasadit i drobní živnostníci. Slevomat má ambici u mnoha menších podniků nahradit tradiční tužku a papír a zmodernizovat jak samotné podnikání, tak i zážitek pro zákazníky, kteří se díky rezervačnímu systému objednají mnohem jednodušeji.

„Rezervační systém v cestování už využívá 75 % našich partnerů a stejně tak většina našich uživatelů. V lokálních službách už systém používá přes 600 partnerů. Ještě je před námi dlouhá cesta, abychom dokázali zákazníkům vždy vyjít vstříc s určitými termíny, ale počet napojených partnerů za uplynulé období už předčil naše očekávání,“ doplňuje Havlíčková.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.