Rostlina, salát, rajče. Na bezmasé burgery naskakuje ve spolupráci s Beyond Meat také McDonald’s

McDonald’s ve spolupráci s Beyond Meat začíná testovat vlastní bezmasý burger

Foto: McDonald’s

Alternativní zdroje potravy, jejichž cílem je alespoň částečně nahradit výrobu klasického masa rostlinnými variantami, jsou delší dobu na vzestupu. A s nastupující generací zákazníků, kteří kromě vlastního požitku stále více řeší i ekologický dopad svého chování a stravování, se pomalu, ale jistě stávají mainstreamem.

Na tento fakt postupně reagují i tradiční restaurační hráči, ostatně například řetězce KFC, Burger King nebo TGI Friday’s už nějaký čas s rostlinnými alternativami svých pokrmů experimentují. A nyní je doplní i ten z pohledu celkového dopadu patrně nejvýznamnější – McDonald’s.

Americký fastfoodový řetězec se nakonec rozhoupal ke spolupráci se startupem Beyond Meat, který se proslavil výrobou prémiových burgerů a pokrmů založených na rostlinném základu. Pomohl tomu jistě i fakt, že úspěchy s falešnými masovými pokrmy sklízí jak konkurenční Burger King, který vsadil na spolupráci s Impossible Foods, tak i KFC. To naopak spolupracuje stejně jako McDonald’s s Beyond Meat.

beyond

Nový bezmasý burger od McDonald’s

Foto: McDonald’s

Alternativní bezmasá kuřecí křidélka se totiž v KFC vyprodala během pěti hodin, což potvrdilo trend, kterým se stále početnější skupina zákazníků ubírá, a na vlnu tak nyní jako poslední z velké fastfoodové trojky naskakují i v McDonald’s. Jelikož zde vzniká úplně nový trh s obřím potenciálem, není překvapením, že si tento rozjíždějící se vlak nechtějí nechat ujít.

McDonald’s nyní ingredience od Beyond Meat použije k výrobě nového bezmasého burgeru skládajícího se z rostlinné placky, salátu a rajčete. Nazval ho příznačně P.L.T., což je zkratka pro plant, lettuce a tomato, tedy rostlinu, salát a rajče.

edhance-lukas_pavel

Přečtěte si takéVzdělání v technologickém věku. Český startup Edhance pro školy vytváří inovativní výukové programy

K testu si McDonald’s zatím zvolil 28 restaurací v Kanadě, které budou novinku nabízet po dobu 12 týdnů a očekává se, že zájem bude enormní. Ostatně v momentě ohlášení vzájemné spolupráce hodnota akcií Beyond Meat vzrostla o 11 procent na 160 dolarů na akcii.

Nejedná se mimo jiné o první bezmasý pokus, do kterého se americký řetězec pouští. V Německu a Izraeli totiž McDonald’s ve spolupráci se společností Nestlé začal nedávno nabízet Awesome Burger, bezmasou variantu burgeru, za jejíž výrobou stojí společnosti Sweet Earth Foods, spadající právě do portfolia švýcarského potravinářského giganta.

awesome

Awesome Burger, nový bezmasý burger od Nestlé

Foto: Nestlé

Bezmasé burgery už si ale našly cestu i náš trh. Produkty Beyond Meat lze zakoupit například v Makru nebo online supermarketech Rohlik.cz a Košík.cz. Na své restaurační menu novinku zařadily i pražské restaurace The Craft a Forkys nebo fastfoodová síť Burrito Loco.

Zakladatel CzechCrunche, fanoušek technologií, cestování a architektury.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.