Ovocný džus bez čekání. Fruitisimo spustilo aplikaci pro objednání z mobilu

Spoluzakladatel Fruitisima Jan Hummel

Foto: Fruitisimo

Až příště budete stát frontu v jednom z ovocných barů Fruitisimo, které každý měsíc po celé České republice navštíví 400 tisíc zákazníků, možná to bude naposledy. A nebo se ji už příště rovnou vyhnete, protože si nově můžete stáhnout mobilní aplikaci, nápoj si objednat předem, zaplatit ho a na prodejně si ho jen vyzvednout.

V mobilní aplikaci Fruitisimo, v níž se musíte přihlásit do věrnostního klubu, který populární tuzemský řetězec nabízí, si lze na dálku objednat libovolný vitamínový koktejl a případně další produkty ze sezónní nabídky. V košíku si pak vyberete, na jaké prodejně a za jak dlouho si ho vyzvednete, a zaplatíte.

Jednoduchost a zároveň významné zlepšení zákaznické zkušenosti okoukal spoluzakladatel a šéf Fruitisima Jan Hummel při svých cestách po Spojených státech, kde je objednávání přes mobilní aplikace v podobných podnicích běžné.

fruitisimo9-min

Ovocný bar Fruitisimo

Foto: Fruitisimo

„Spustit aplikaci jsme se rozhodli před dvěma lety. Inspirací pro mě byla návštěva amerického Starbucksu, kde když jsem čekal ve frontě, tak k výdeji přicházeli stále noví lidé a jen si odnášeli jednu objednávku za druhou. Pak jsem přes okno viděl, jak někdo přijel na parkoviště, něco psal do mobilu a za tři minuty už si odnášel svou kávu,“ popisuje pro CzechCrunch Jan Hummel.

Od pokladní se pak dozvěděl, že tímto způsobem si už na pobočku chodí vyzvedávat kávu a další nápoje zhruba tři čtvrtiny lidí, což ho přesvědčilo, že vlastní aplikaci pro Fruitisimo bude správný krok. „Představil jsem si všechny důsledky, pokud bychom aplikaci měli i u nás a časem se dostali třeba jen na třetinu objednávek,“ líčí Hummel.

snohetta-under-2

Přečtěte si takéVyhlášená norská kuchyně v obklopení Severního moře. Nahlédněte do první podvodní restaurace v Evropě

Po návratu do Česka tak začaly přípravy na vývoj aplikace, ale než se vše rozjelo, vydal se za Atlantik se svými kolegy ještě jednou. Po příletu si stáhli a nainstalovali všechny dostupné aplikace převážně kavárenských řetězců, chodili po Manhattanu a testovali, jak vlastně mohou takové aplikace fungovat. A rychle si uvědomili, že největší výzva bude nastavení procesů uvnitř firmy, nikoliv vývoj samotné aplikace.

fruitisimo3-jan-hummel-min

Spoluzakladatel Fruitisima Jan Hummel

Foto: Fruitisimo

„Pro zákazníka je velmi příjemný pocit, když přijde na prodejnu, kde je fronta zákazníků, a on si jde již pro připravený drink. O to větší negativní emoci však způsobí jakákoliv chyba, pokud v určenou dobu drink ještě připravený není,“ říká Hummel, který si tak byl moc dobře vědom, čeho je potřeba se při vývoji aplikace Fruitisimo vyvarovat a na co připravit jednotlivé prodejny. Třeba na to, jak se zachovat, když zákazník omylem přijde do jiného baru, než ve kterém si přes aplikaci svůj koktejl objednal.

Nakonec byla aplikace do ostrého provozu spuštěna v polovině září a jen za první víkend si ji na Androidu a iOS stáhlo přes tisíc lidí. Potenciál je ale samozřejmě mnohem větší. Objednat si nápoj předem je aktuálně možné na třech prodejnách v Praze, v Palladiu, The Park a Galerii Fénix, a do konce roku přibudou další bary.

michal-bako-emu

Přečtěte si takéMichal Bako z EMU: Nevidím zlo, neslyším zlo, přicházím o zaměstnance aneb proč se lidí ptát, jak se cítí v práci

Vedle samotného objednání je navíc součástí aplikace také integrovaná věrnostní karta ve formě QR kódu, přičemž ve věrnostním klubu Fruitisima je aktuálně 190 tisíc členů. A jelikož se všichni do konce roku přesunou právě do aplikace, lze očekávat, že budou chtít začít využívat i objednávání předem.

Nová aplikace by zároveň mohla pomoci českým ovocným barům, které jsou už na více 60 místech nejen v Česku, ale také na Slovensku a v Maďarsku, v dalším růstu. V loňském roce Fruitisimo utržilo 300 milionů korun, letos cílí na více než 350 milionů a každoročně otevírá zhruba 12 až 15 nových prodejen. Jan Hummel už má navíc další plány.

fruitisimo10-aplikace-min

Součástí mobilní aplikace Fruitisimo je i integrovaná věrnostní karta

Foto: Fruitisimo

Po aplikaci chce začít ve svých barech instalovat samoobslužné kiosky ve formě tabletů, na kterých si budou moci zákazníci objednat i bez mobilní aplikace, a navíc je vše výhledově připraveno také na doručování drinků na vybrané adresy.

„Chtěl bych také otevřít prodejnu, kde bude aplikace a kiosek jediným způsobem, jak objednat, a za barem bude pouze náš barman, který bude objednávky vyřizovat. Pro zákazníka to bude rychlejší a umožní nám to otevřít na méně frekventovaných lokalitách,“ prozrazuje další plán Hummel, podle něhož je právě samoobjednávání v aplikacích dalším zásadním trendem v rychlém občerstvení.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.