Nike míří do esportu. Čínské profesionální hráče League of Legends oblékne do dresů jako fotbalisty

Dva ze šestnácky nových dresů pro čínskou LPL

Foto: Nike

Kdybyste před 10 lety řekli, že si budete vydělávat na živobytí hraním videoher, během kterého by vás sledovaly miliony diváků po celém světě, pravděpodobně byste patřili mezi podivíny. Byť už tehdy existovaly náznaky, že by mohlo jít o způsob velice solidní obživy, rozhodně to nešlo brát příliš seriózně. Teď je však rok 2019 a situace je diametrálně jiná.

Hráči, pro které gaming znamenal spíše zábavu a formu relaxace, nyní do segmentu esportů vstupují s vizí, že finančně zajistí sebe a dost možná i nadcházející generaci. Profesionální gaming díky obrovským turnajům, lukrativním hráčským smlouvám a násobně lepšímu zázemí pro sledování prosakuje i do běžného světa a začínají na to reagovat i velké firmy.

Opomeneme-li ryze herní společnosti, které esporty podporují po stránce hardwaru a propagace takřka od začátku, začínají si tohoto rychle rostoucího fenoménu všímat i výrobci sportovního vybavení. Důvod je zřejmý: hraní her je další odvětví sportu, a proto by se k němu mělo takto přistupovat. Nově se do toho důrazně obouvá Nike, který bude počítačové hráče zásobovat vlastními dresy.

nike-news-league-of-legends-uniform-composite-2_native_1600

Všechny dresy od Nike pro čínskou LPL

Foto: Nike

Čína a League of Legends aneb sázka na jistotu

Už během února letošního roku Nike oznámil, že bude sponzorovat profesionální čínskou ligu v League of Legends, jedné z nejpopulárnějších kompetitivních her.

Vše potřebné sjednal s takzvanou League of Legends Pro League (LPL), kde se soustředí ti nejlepší asijští hráči, přičemž jádrem tohoto sponzorství se měly stát dresy a tenisky. Takové, které by reflektovaly hráčské nároky a vyjadřovaly barvy týmů, které se této prestižní soutěže účastní. Součástí by bylo i každodenní oblečení.

KutcherLoL

V zápalu hry League of Legends

Foto: Marius Faulhaber/Red Bull

Nike tak k celé věci již zpočátku přistupoval jako k tradičním sportům. Pokud si představíte fotbal, také vidíte vedle herních stejnokrojů i doplňkové oblečení a boty, které mohou sportovci nosit na denní bázi. Dosud se však nevědělo, s čím přesně firma z amerického Beavertonu vyrukuje. A nyní vstup do esportového rybníčku naplno odhaluje.

Dresy inspirované pohybem a týmovou prací

Šestnáct týmů, šestnáct unikátních dresů a doplňků. Nike se rozhodl sponzorovat všechny celky, které se čínské LPL účastní.

Jmenovitě jde o Bilibili Gaming, Dominus Esports, Edward Gaming, Invictus Gaming, JD Gaming, LGD Gaming, LNG Gaming, Oh My God, Rogue Warriors, Royal Never Give Up, Suning, Team WE, Top Esports, Vici Gaming a letošní jarní mistry Fun Plus Phoenix.

lpl-x-nike-edwardgaming-collage-3_native_1600

Edward Gaming: Meč a štít v krvavé lázni

Foto: Nike

lpl-x-nike-funplusphoenix-collage-3_native_1600

Fun Plus Phoenix: Z popela jako fénix

Foto: Nike

lpl-x-nike-invictusgaming-collage-3_native_1600

Invictus Gaming: Křídla jako symbol nadpřirozených schopností

Foto: Nike

lpl-x-nike-royalnevergiveup-collaxge-3_native_1600

Royal Never Give Up: Inspirace císařskou róbou

Foto: Nike

lpl-x-nike-topesports-collage-3_native_1600

Top Esports: Sparťanská maska a důraz „boje do konce“

Foto: Nike

Všichni hráči pak budou během jednotlivých klání na svém těle hrdět nosit své týmové logo, ikonickou fajfku, ligovou nášivku a motiv, který je nejlépe charakterizuje. Nike se během návrhů soustředil i na Summoner’s Rift, jedno z nejznámějších bojových polí v League of Legends. Obecně jde ale o známou strukturu vycházející například z tradičních fotbalových úborů.

Co se týče dostupnosti, Nike plánuje zásobovat zmíněné kádry primárně až na příští sezónu (2020 Season World Championship). Výjimkou jsou týmy Fun Plus Phoenix, IG a Royal Never Give Up – jejich hráči se za počítači ve svých nových dresech objeví ještě letos. Debut jako takový je naplánován na 1. října.

nikenews_leagueoflegendskits_2019-20_nike_image_a_fullrez-wide_ver_i_native_1600

Každodenní oblečení pro hráče

Foto: Nike

Nike to vzal útokem, ale první není

Sponzorovat celou esportovou ligu (navíc tak velkých rozměrů) je nepochybně zajímavý krok z pohledu budoucího vývoje a postavení, ale nutno poznamenat, že Nike není první. Už nějakou dobu je třeba Team Vitality, jeden z nejsilnějších evropských týmů v Counter-Strike: Global Offensive, oblečen do Adidasu, přičemž třeba parta z Cloud 9 obléká dresy od Pumy.

trezor-m1

Přečtěte si takéČeští SatoshiLabs představili unikátní technologii, která ochrání majitele kryptoměn před hackery

S tím se pojí i nedávná spolupráce Adidasu s Ninjou. S nejznámějším hráčem Fortnite, který si v této animované arénové střílečce vydělává miliony dolarů a je podporován i Red Bullem, uzavřel spolupráci, jež se pravděpodobně týká vlastní kolekce mikin a tenisek. Je tedy zřejmé, že do sféry esportů začíná prostupovat i móda, což je velká věc.

Jen si vzpomeňte, jaký boom udělalo originální oblečení podle interpretů v hudebním průmyslu.

blevins-adidas

Profesionální hráč a streamer Tyler „Ninja“ Blevins a jeho partnerství s Adidasem

Foto: Adidas

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, designu, udržitelnosti a zábavním průmyslu. Vede dceřiný web AppleCrunch. To vše přímo ze srdce Moravy.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.