Dětský elektrokočárek, který sám jezdí a zabrání sjezdu z kopce. Bosch odhaluje rodičovství budoucnosti

Elektrický kočárek eStroller

Foto: Bosch

I když je Bosch známý především pro výrobu ověřených domácích spotřebičů a aku nářadí, rozhodně to neznamená, že své know-how nemůže aplikovat v jiných oborech. Velký potenciál vidí (poměrně pochopitelně) v oblasti elektromobility, kam mimo jiné přispívá svými pokročilými bateriemi a pracuje na svých vlastních řešeních.

Nově se však německá firma s více než 130letou tradicí rozhodla, že se pokusí zmodernizovat takovou produktovou kategorii, v níž figurují zejména rodiče. Jde totiž o dětské kočárky, které se sice postupně zlepšují a nabízí lepší komfort nejen pro dítě, ale z hlediska manipulace také pro matky či otce, ovšem na zásadní inovaci teprve čekají.

Bosch proto představuje systém eStroller, jehož hlavní devizou je kombinace elektrických motorů a senzorů, díky kterým se také kočárek technologicky posouvá do roku 2019. eStroller totiž dokáže sám jet a rozpoznat pohyby v okolí.

bosch_estroller_02

Odlehčená starost

Foto: Bosch

Motory nesmí vzbudit spící dítě

Asi není nutné vysvětlovat, proč je nutné, aby byl kočárek vybavený elektrickými motory během svého provozu co nejtišší. Existuje totiž tenká hranice mezi tím, kdy dítě spí, či bdí. Bosch vsadil na svůj ověřený mechanismus a eStroller zakládá na dvou malých motorech na přední ose kočárku.

Protože jsou v hlavních rolích baterie, potřebovala firma najít způsob, jak použít ty nejlehčí modely a upevnit je do míst, odkud budou snadno odnímatelné. Vsází proto na 18voltové Li-Ion variace a umísťuje je do speciální přihrádky, odkud je rodič může po vybití vyndat a nahradit novými. A to dokonce takovými, které standardně používá u své vrtačky a dalšího aku nářadí od Bosche. Aneb jak propojit kutilství s rodičovstvím.

Co se týče výdrže, firma uvádí přibližně 15 kilometrů na jedno nabití, které standardně trvá 2,5 hodiny. Baterie jsou samozřejmě dobíjecí.

Chytré senzory, které předpovídají

Neméně klíčovou součástí jsou i senzory umístěné různě na kočárku. Právě díky nim totiž Bosch mohl vyvinout speciální algoritmus, pomocí kterého může eStroller sám jezdit a dokonce předpovídat. V praxi tak rodič může například při cestě do kopce (což je z podstaty věci nejvíce zatěžující) zapnout režim autonomní navigace a kočárek vyjede kopec bez cizí pomoci.

bmw-vantablack

Přečtěte si takéNejčernější auto na světě. BMW X6 dostalo unikátní nátěr, který pohlcuje téměř 100 % světla

Inženýři mysleli i na situace, během kterých může kočárek ze šikmé plochy cesty zničehonic sjet. Pokud se tak stane, eStroller to pozná, automaticky aktivuje brzdu a zůstane stát na místě. S tím se pojí také tlačení kočárku z kopce: mechanismus totiž má redukovat ono táhnutí, které může být v kopcích v jistých momentech poměrně silné.

Co by to bylo za věc bez mobilní aplikace

Nedílným doplňkem bude i mobilní aplikace, pomocí které budou mít rodiče přehled o stavu baterie, nastavených režimech ovládání a také třech úrovních takzvané elektrifikované asistence. Podle všeho totiž bude možné korigovat, jak moc chce rodič (potažmo kdokoliv jiný) vypomáhat elektrickou silou. Chybět nemá ani alarm v případě, že kočárek nepozorovaně odjede.

bosch_estroller_03

Kompletní přehled v aplikaci

Foto: Bosch

eStroller by se na trh měl dostat během příštího roku, a to ve variacích pro jedno dítě, nebo dvě děti. Jako první se Bosch chystá na těchto kočárcích spolupracovat se švédským výrobcem Emmaljunga, přičemž se očekává, že do budoucna se spolupráce rozšíří. Cena zatím není známá.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, designu, udržitelnosti a zábavním průmyslu. Vede dceřiný web AppleCrunch. To vše přímo ze srdce Moravy.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.