Čínský konkurent Tesly ukázal nové sídlo. Podívejte se do kanceláří elektromobilky Byton v čínském Nankingu

Nové sídlo elektromobilky Byton v čínském Nankingu

Foto: Byton

Společností, které by rády ohrozily dominantní pozici Tesly na trhu prémiových elektromobilů, je celá řada. Jejich největší počet se rekrutuje jednoznačně z Číny, kde spousta firem díky velkému přílivu investorského kapitálu a snadnému přístupu k výrobě ambiciózně pomýšlí na ty nejvyšší mety. U ambic to ovšem často také končí, a tak se ani do dnešního dne nenašel výrobce, který by pozici Elona Muska a jeho automobilky v tomto směru ohrozil. Alespoň zatím.

Na oficiální vstup na trh prémiových elektromobilů se totiž necelé dva roky připravuje čínský startup Byton, který by měl ještě letos začít prodávat své očekávané SUV M-Byte. Toho od řady často až komických čínských prototypů odlišuje jednak kvalita provedení a jednak zkušenost lidí, kteří stojí v pozadí celého projektu.

byton-11

Připravované elektrické SUV M-Byte

Foto: Byton

Investorsky totiž společnost podporuje čínský technologický gigant Tencent, mezi zakladateli pak najdeme bývalé manažery společností jako Apple, BMW, Nissan nebo Tesla. A především právě Tesle se bude chtít Byton se svým elektrickým SUV přiblížit nejvíce.

Model M-Byte nabídne maximální rychlost 190 km/h, z rychlení z nuly na sto za 5,5 vteřiny a dojezd až 550 kilometrů. Velkým lákadlem elektromobilu má být obrovský multifunkční displej, zabírající téměř celou část přístrojové desky, chytré cloudové technologie, 5G internet nebo expresní nabíjení, schopné dobít baterii vozu na 80 procent její kapacity za pouhých 35 minut.

K čínským zákazníkům se mají první elektrické vozy M-Byte dostat v polovině příštího roku a tehdy chce začít Byton přijímat také předobjednávky z Evropy. Tam by měla cena očekávaného vozu začínat na 45 tisících eur (přes 1,1 milionu korun), přičemž v ceně nejsou započteny daně a lokální poplatky.

byton

Interiér připravovaného elektrického SUV M-Byte

Foto: Byton

Ambice čínské automobilky tedy nejsou rozhodně malé, což ostatně potvrzuje i ďábelské vývojové tempo. Od založení firmy, která sídlí v čínském městě Nanking, totiž uplynuly pouhé dva roky. Během té doby firma dle svých slov stihla finalizovat výrobu prvního elektromobilu a zároveň dokončit své nové sídlo, ze kterého bude řídit své celosvětové operace.

Podívejte se, jak to uvnitř vypadá…

Lokalita: Nanking, Čína
Datum dokončení: 2019
Velikost: 9 899 m2
Design: inDeco

byton-nanjing-office-16

Lobby

byton-nanjing-office-13

Lobby

byton-nanjing-office-1

Show room

byton-nanjing-office-2

Breakout zóna

byton-nanjing-office-3

Breakout zóna

byton-nanjing-office-5

Breakout zóna

byton-nanjing-office-7

Hot desk

byton-nanjing-office-8

Breakout zóna

byton-nanjing-office-9

Breakout zóna

byton-nanjing-office-10

Breakout zóna

byton-nanjing-office-12

Breakout zóna

byton-nanjing-office-19

Zasedačka

byton-nanjing-office-20

Zasedačka

byton-nanjing-office-22

Zasedačka

byton-nanjing-office-23

Zasedačka

byton-nanjing-office-24

Event space

byton-nanjing-office-25

Zasedačka

Zakladatel CzechCrunche, fanoušek technologií, cestování a architektury.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.