Spotify spouští svou platformu pro tvůrce podcastů. Ukáže detailní statistiky o tom, kdo vás poslouchá

spotify_podcasters

Když Spotify v letošním roce kupovalo několik podcastových startupů za stovky milionů dolarů, byla to pro mnohé sázka na nejistotu, která se ale nakonec pořádně vyplatila. Díky nákupu, který do švédské streamingové služby přidal množství nástrojů k editaci, publikaci či vylepšení vlastních podcastů, se ze Spotify stává pro podobné tvůrce jedno z nejoblíbenějších útočišť.

Ostatně v minulém čtvrtletí narostl počet posluchačů podcastů na Spotify o 50 procent a rostly také příjmy. Ty za poslední tři měsíce povyskočily o celých 31 procent a zdá se, že Spotify na poli podcastů bude v nejbližší době jen růst. Nyní k tomu navíc spouští pro všechny své uživatele platformu Spotify for Podcasters, která nabízí tvůrcům v přehledném rozhraní nástroje a statistiky z jejich tvorby.

Jednoduše tak lze zjistit, jaká je demografie posluchačů vašich podcastů, kdy si je nejčastěji pouštějí, z jaké jsou země nebo jaké interprety nejčastěji poslouchají. To má pomoci nejen v lepším cílení reklam pro potenciální inzerenty, jak je u Spotify zvykem, ale samozřejmě i k vylepšení vlastní tvorby. Tvůrci přitom publikují podcasty na platformu zdarma a získávají odměnu za každé přehrání.

Spotify for Podcasters bylo až doteď v beta verzi. Na platformě se spojují i služby startupů, jež Spotify získalo nedávnou akvizicí. Anchor tak nabízí tvorbu a hostování neomezeného počtu podcastů a jejich bezplatnou distribuci. Služba Soundtrap pak zase jejich jednoduchou editaci a samotné nahrávání, ale i spoustu dalších nástrojů.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.