Sázka Spotify na podcasty se vyplácí. Příjmy z reklamy vyrostly téměř o třetinu

spotify-mobile1

Mobilní aplikace Spotify

Ze Spotify by se do několika let měl stát Netflix pro podcasty. Původem švédský startup koupil za více než 400 milionů dolarů hned tři podcastové startupy, jejich obsah a některé služby integroval do své platformy a snaží se pokrýt co nejvyšší počet uživatelů. Za poslední čtvrtletí se Spotify podařilo navýšit počet posluchačů podcastů o více než 50 procent.

S tím souvisí i navýšení příjmů z reklamy, které jsou na podcasty napojeny. Ty vyrostly dle informací serveru The Information za poslední měsíce o celkem 31 procent. Aktuálně si podcasty na Spotify přehrají desítky milionů aktivních uživatelů, z nichž podstatná část je konzumuje zdarma výměnou za občasné zobrazení reklamy.

Po uplynutí bezplatného zkušebního období se ale i díky podcastům může Spotify podařit konvertovat v platící zákazníky čím dál více uživatelů. Nedávno švédský startup hlásil, že přesáhl 100 milionů platících předplatitelů s tím, že celkově se počet uživatelů přehoupl přes 215 milionů. To vše poháněl 32% meziroční růst, který by měl i nadále pokračovat.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.