Ninja táhne diváky na Mixer. Nejsledovanější streamer hry Fortnite získal po přestupu z Twitche už milion předplatitelů

Tyler „Ninja“ Blevins při hraní Fornite

Foto: Joe Gall / Red Bull

Je tomu necelý týden, co se online herní komunitou prohnala zpráva o tom, že největší streamer na platformě Twitch, 28letý Tyler „Ninja“ Blevins přechází na konkurenční službu od Microsoftu s názvem Mixer. Odešel poté, co se mu podařilo na Twitchi získat přes 14,5 milionu odběratelů a téměř 480 milionů zhlédnutí videí. Již několik dní tak Ninja vysílá pouze na konkurenčním Mixeru, kde rychlým tempem nabírá další fanoušky.

Přechod streamingové hvězdy, která se proslavila natáčením při hraní populární hry Fornite, znamená pro Twitch podstatnou ztrátu. Naopak Microsoft si může mnout ruce, jelikož už po prvním streamu na jeho platformě odebíralo Ninju přes půl milionu fanoušků. Nyní, tedy po 5 dnech, se číslo zastavilo na 820 tisících a roste i počet předplatitelů, který dosáhl během pouhých několika dní jednoho milionu.

Nástup Ninjy na Mixer byl skutečně raketový, což potvrzuje i jednoduchý fakt. Za pouhých pár dní se totiž jeho účet stal vůbec nejsledovanějším na celé platformě. Se zmíněnými 820 tisíci fanoušky Ninja těsně překonal dosavadního krále Mixeru, Davida „TheGrefga“ Cánovase, který má 819 tisíc sledujících. Pro srovnání doplňme, že na Twitchi měl Ninja 14,7 milionu sledujících.

Tyler „Ninja“ Blevins

Tyler „Ninja“ Blevins

Foto: Carlo Cruz/Red Bull

První milion předplatitelů, což je odlišné číslo proti sledujícím, nicméně přitáhla i skutečnost, že první dva měsíce bude Mixer předplatné dotovat (přesněji na aktivaci měsíce zdarma mají uživatelé až do 30. 9. 2019). Poté budou fanoušci vyznáni k placení minimálně 5,99 dolarů (necelých 140 korun) za měsíc. Očekává se sice, že podstatná část z nich placené předplatné odmítne, ale i tak to pro Ninju i samotnou platformu může znamenat jednak nový zdroj příjmů a také podstatný nárůst nejen konzumentů obsahu, ale i streamerů. Těch bylo ještě nedávno na platformě méně než 70 tisíc, oproti tomu Twitch jich má přes 1,5 milionu.

Tyler Blevins, který v herním světě vystupuje jako Ninja, se blýskl v očích veřejnosti svým pilným streamingem, kterému se věnuje prakticky každý den, a to až 12 hodin denně. „Začínám v 9.30 ráno a hraju zhruba do 16 hodin, což je zhruba 6 nebo 6,5 hodiny. Následuje tří- až čtyřhodinová pauza s ženou, rodinnou a psy. Do práce se vracím kolem 19 hodiny a hraju zhruba do dvou nebo tří do rána. Minimum je tedy kolem 12 hodin denně. Spím tak méně než šest nebo sedm hodin,“ komentoval před časem Ninja svůj denní rozvrh v jednom z podcastů.

webexpo1

Přečtěte si takéNa letošní WebExpo přijede autor neexistující restaurace, 15letý programátor i experti z Productboardu a IBM

Růst vlastního kanálu na Mixeru oznámil Ninja na svém Twitteru. Od fanoušků se přitom dočkal rozporuplných reakcí. Někteří ho po letech na Twitchi podpořili i na konkurenční platformě, jiní ho zčásti odsoudili za to, že je to „zaprodanec“. Krok přitom musel pro 28letého streamera znamenat poměrně velkou dávku odvahy, jelikož opouštěl jistotu, která mu garantovala statisícové příjmy v dolarech měsíčně. Mixer je totiž proti Twitchi mnohem prozatím mnohem menší byznys.

Na druhou stranu ovšem nepřišel zkrátka. Od Microsoftu měl podle odhadů známého streamera Sebastiana „Forsena“ Forse obdržet zhruba 6 až 8 milionů dolarů za rok, byť ani jedna ze stran částku nechtěla podrobněji komentovat. Ostatně i proto se v éteru objevují i další odhady. Youtuber Daniel „KEEMSTAR“ Keem zase celý deal odhaduje až na 100 milionů dolarů a editor magazínu The Verge Tom Warren na více než 50 milionů. Čísla a odhady se tak dramaticky liší.

Už v loňském roce si nicméně Ninja především díky partnerstvím vydělal kolem 10 milionů dolarů. V herní komunitě však byly jeho příjmy z Twitche často předmětem spekulací. „Přestože měl Ninja velký počet předplatitelů, většina z nich byla v rámci Twitch Prime, což fakticky znamenalo, že Ninju z velké části dotoval sám Twitch. I proto se ho možná nakonec rozhodl nechat jít ke konkurenci a nepřeplácet,“ řekl k tomu před několika dny pro CzechCrunch zakladatel agentury Socialsharks Petr Andrýsek, který do esportu investuje miliony korun.

Příliv fanoušků Ninji na novou platformu tak jasně ukazuje, jak obrovský má na komunitu vliv. Mimo samotného Twitche a nyní Mixeru, kde pravidelně streamuje, má miliony fanoušků také na dalších sociálních sítích včetně Instagramu a Twitteru. Na YouTube ho dokonce sleduje přes 22 milionů odběratelů. A pokud to tak půjde dále, mohl by na Mixeru překonat i svůj rekord v počtu fanoušků, kdy během jednoho měsíce získal 3 miliony odběratelů na YouTube. Vše ukážou následující týdny a měsíce.

mixer-ninja

Ninja při hraní Fortnite na Mixeru

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.