Jako fotbalový stadion. Adidas rozšířil své bavorské ústředí o novou budovu, která motivuje ke sportu

Nová budova v komplexu World of Sports – Arena

Foto: Adidas

Letos je to přesně 70 let od doby, co se Adidas stal Adidasem. Bratři Dasslerové, Adolf a Rudolf, totiž nejprve začínali s běžeckými teniskami podnikat spolu, už v roce 1924, ale po pětadvaceti letech se rozkmotřili a každý šel svou cestou. Rudolf založil konkurenční značku Puma a Adolf 18. srpna 1949 zase Adidas, což bylo spojení jeho jména a příjmení, Adi Dasler. A jelikož letos druhý největší výrobce sportovního oblečení na světě oslaví 70 let, nadělil si nové ústředí.

Velký komplex World of Sports, nacházející se v německém městě Herzogenaurach v Bavorsku, kde největší evropský výrobce sportovního vybavení sídlí, byl oficiálně doplněn o zcela novou budovu, na které architekti a stavební skupiny strávili téměř tři roky.

Dostala název Arena, který jasně poukazuje na samotný design stavby – velmi věrohodně totiž připomíná fotbalový stadion, což je pro Adidas jedna z klíčových symbolik. Právě na fotbalu od roku 1954, kdy Němci poprvé vyhráli mistrovství světa, Adidas významně staví svůj byznys.

arena_3

Hlavní schodiště

Foto: Adidas

Dohromady má uvnitř této třípatrové „arény“ pracovat na dva tisíce zaměstnanců, kteří se mohou pohybovat na ploše okolo 52 metrů čtverečních. O tom, že jde o pracovní zázemí přední sportovní firmy, se je možné přesvědčit hned při vstupu hlavní bránou, kde je hlavní dominantou masivní schodiště o 136 schodech.

Adidas navíc uvádí, že pokud jeden zaměstnanec tyto schody vyjde každý den nahoru a dolů, za rok na nich spálí tolik kalorií (energie) co na maratonu.

arena_4

Pracovní zázemí

Foto: Adidas

Po těchto schodech následují skutečné pracovní plochy, které kombinují tradiční kanceláře s otevřenými prostorami, díky čemuž si zaměstnanci mohou vybrat ideální zázemí pro konkrétní činnosti. Adidas tuto myšlenku ostatně prosazuje napříč všemi komplexy po celém světě a dává tak svým pracovníkům volnost v tom, že si mohou sami rozhodnout, kde si sjednají schůzku nebo kde navrhnou nový model tenisek.

alexander-wang-scale

Přečtěte si takéJe mu teprve 22 let, ale už řídí vlastní miliardový startup. Alexandr Wang chce s umělou inteligencí měnit svět

Samozřejmostí jsou i venkovní prostory, jež koncepčně úzce navazují na dění uvnitř. Okolo celé hranaté budovy, podpírané 67 nepravidelnými sloupy z betonu a železa (což vytváří pocit, že se Arena „vznáší“), jsou rozmístěna různá hřiště pro venkovní aktivity. Od běžecké dráhy až po trampolíny, přičemž veškeré sportovní plochy mají potah tvořený z recyklovaných tenisek.

arena_2

Lobby

Foto: Adidas

To jen dotváří iniciativu Adidasu ohledně životního prostředí, do níž se výrazně angažuje přes spolupráci s organizací Parley for the Oceans.

„Jsme hrdí na naši historii a kořeny v Herzogenaurachu. Dnes máme dva důvody, proč oslavovat. Tím prvním je, že se Adidas může podívat zpět na 70 úspěšných let. Druhým důvodem je Arena, díky níž mohou všichni zaměstnanci Adidasu v Herzogenaurachu pracovat v jednom a tom samém kampusu – World of Sports,“ dodává ke slavnostnímu otevření CEO Adidasu Kasper Rørsted.

kasper_rorsted_adidas

Kasper Rørsted, CEO Adidasu

Foto: Adidas

Arena pak skvěle po vizuální stránce doplňuje další budovu v tomto komplexu – Halftime. Ta od roku 2018 slouží především pro meetingové účely, ale lze v ní rovněž najít prvky korespondující s novou budovou hned vedle.

Slávu si nenechaly ujít ani ikony Adidasu

Protože se jednalo o velkou a pro Adidas milníkovou příležitost, na slavnostní otevření „arény“ pozvalo vedení firmy i osobnosti, které se značkou dlouhodobě spolupracují a stojí za některými ikonickými návrhy.

Mezi nimi byl například i americký tenista Stan Smith, díky kterému se na pultech objevují decentní bílé tenisky s lehkými barevnými vzory, hudebník Pharrell Williams, jenž se také postaral o svou teniskovou řadu, nebo německý fotbalista a mistr světa Philipp Lahm.

halftime_1

V budově Halftime se nachází firemní restaurace a zasedačky

Foto: Adidas

Redaktor CzechCrunch, šéfredaktor AppleCrunch, fanoušek minimalismu, designu a technologií, Olomouc

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.