Hotelový gigant Marriott přestává používat jednorázové plasty. Eliminuje tak půl miliardy lahviček ročně

Nové lahvičky na hygienické potřeby lze snadno doplňovat a počítá se s jejich recyklací

Foto: Marriott

Marriott International je celosvětová společnost, která má 7 000 hotelů ve 131 zemích. O jejich zásobování hygienickými potřebami v malých jednorázových lahvičkách se stará 30 značek, to znamená stovky milionů kusů obalů a stovky tun plastů ročně. Do konce příštího roku se však mají tato čísla zásadně snížit. Největších hotelový řetězec v počtu pokojů na světě totiž začíná s eliminací jednorázových plastů a přechodem na opakovaně naplnitelné lahve.

Marriott se tak přidává k rostoucímu počtu velkých společností a hotelových řetězců, které se snaží postupně přecházet na udržitelné alternativy produkce obrovského množství těžko recyklovatelného odpadu. Malé lahvičky s šampónem, kondicionérem a sprchovým gelem nahrazuje většími lahvemi s pumpičkami, položenými na umyvadle nebo připevněnými ke stěně. Záměrem je udržet kvalitu poskytovaných služeb, ale výrazně snížit negativní dopad jejich provozu na životní prostředí.

Téměř 100 let starý, původem americký hotelový řetězec navíc nemluví jen o vzdálenější budoucnosti. Jednorázové lahvičky totiž před oficiálním ohlášením plošného úsilí přestal používat už v pětině svých hotelových zařízení.

hotel-marriott-warsaw

Hotel Marriott ve Varšavě

Foto: Michal Mrozek

Celkem je v plánu z provozu vyřadit půl miliardy kusů obalů, odpovídajících více než 700 tunám plastu ročně. To znamená až třetinovou redukci objemu plastů v kosmetických potřebách firmy a předpokládaně ještě výraznější snížení produkce nerecyklovaných plastů.

Nové lahve jsou sice také vyrobeny z plastu, jednak jsou ale doplnitelné a jednak mají stejný objem jako dvanáct jednorázových obalů. Ty většinou kvůli svým rozměrům končí v koši a nerecyklují se, kdežto nové řešení má být pro snadnější opětovné zařazení do oběhu zcela přizpůsobeno. Větší lahve navíc návštěvníkům hotelu v případě potřeby nabízejí větší množství hygienických produktů.

kfc-beyond-meat-green

Přečtěte si takéFalešné kuře v KFC se vyprodalo za 5 hodin. Popularita Beyond Meat roste i v českých restauracích

Marriott International každý den ubytuje přes milion hostů. S přechodem na udržitelnější řešení hygienických potřeb začal už v minulém roce a letos představil obecný program cílů, které plánuje splnit do roku 2025. Mezi čtyřmi kategoriemi se silným zaměřením na sociální a společenskou zodpovědnost je také právě kategorie ekologicky zodpovědného provozu.

Mezi její cíle patří snížení spotřeby vody o 15 procent, snížení produkce uhlíkových plynů o 30 procent a naopak zvýšení využívání energie z obnovitelných zdrojů o třetinu. Velmi důležitá je také minimalizace vznikajícího odpadu. Marriott má v plánu eliminovat polovinu odpadu z jídla a necelou polovinu odpadu vyváženého na skládky.

Opačný konec cyklu, čerpání zdrojů, se pak má pro deset hlavních kategorií (jídlo, hygiena, textil a další) postupně proměnit v systém, jež z 95 procent využívá zodpovědná řešení. To například znamená pouze vejce z volného chovu a velký důraz na původ kávy, cukru, kakaa a dalších surovin.

Student filozofie a filmových studií, fanoušek vědy, umění a moderních technologií.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.