Falešné kuře v KFC se vyprodalo za 5 hodin. Popularita Beyond Meat roste i v českých restauracích

KFC se při akci s Beyond Meat přebarvilo na zeleno

Foto: KFC

Ať lidstvo chce, nebo ne, dříve či později si začne uvědomovat, že kroky každého z nás poměrně zásadním způsobem ovlivňují celou planetu. Ať už je řeč o aktuálních požárech v amazonských pralesech, které se staly cílem podpory mnoha organizací a celebrit, nebo o samotné stravě, jež se postupně začíná měnit. Své by o tom mohl vyprávět i americký startup Beyond Meat, který začal s výrobou rostlinné alternativy masa v burgerech.

Ta v průběhu posledních let obletěla celý svět a na popularitě si získává ve velkém také v Česku, kde ji prodávají jak online supermarkety Rohlik.cz a Košík.cz či velkoobchodní síť Makro, tak je stále více i na menu mnoha restaurací. Do své nabídky ho nedávno zařadila například oblíbená síť mexických fastfoodů Burrito Loco nebo pražské restaurace The Craft a Forkys.

Vedle nich se Beyond Meat v různých alternativách rozšířilo i mimo hlavní metropoli, například do restaurací AMICI v Brně, Brewhemian v Plzni nebo Bistro Bonvián v Ústí nad Labem. Dnes už navíc Beyond Meat nenabízí jen klasické burgerové placky, tedy klasické s ohledem na tvar, nikoliv na složení, ale také samostatné mleté „maso“, klobásy na grilování nebo speciální kousky hovězího, které se hodí například do tacos.

beyond-meat-burger-sausage-min

Falešné klobásy a maso od Beyond Meat na grilu

Foto: Beyond Meat

Své produkty tedy americká firma, která letos nebývalým způsobem zbořila burzu, neustále rozšiřuje a experimentuje s novými věcmi. Posledním takovým testem byla alternativní kuřecí křidélka a kuřecí nugety, které Beyond Meat pustil do populárního fastfoodového řetězce KFC, respektive prozatím jen do jedné jeho pobočky v americké Atlantě. Ta se v souvislosti s událostí přebarvila do patřičných zeleno-bílých barev a při startu prodeje se k ní začaly linout zástupy hladových zájemců.

Falešných křidélek za pět hodin jako popcornu za celý týden

Nakonec se kompletní nabídka rostlinného smaženého kuřete, přesněji kuřecích křidélek bez kosti a nuget, vyprodala během pouhých pěti hodin a množství lidí si ve frontě bylo ochotno počkat i tři nebo čtyři hodiny – jen proto, aby nový fenomén ochutnali. Ani jedna ze stran sice nekomentovala, kolik přesně se křidélek prodalo, nicméně atlantské KFC ho prý prodalo stejně jako takzvaného kuřecího popcornu za celý týden.

Beyond Fried Chicken se tak stal přes noc hitem a fanoušci alternativní stravy chtějí vědět, kdy se pustí do prodeje. Pro Beyond Meat a KFC to byl nicméně test a výsledky z něj ohlásí až v následujících týdnech či měsících. Prozatím tak smažené rostlinné kuře nikde nepořídíte. Vlna zájmu ale probudila také akciové trhy, kde začal Beyond Meat po výrazném poklesu v posledních týdnech zase zásadním způsobem růst.

brno-letiste-ryanair

Přečtěte si takéBrněnské letiště v červenci odbavilo rekordní počet cestujících. Kiwi.com chce nyní do Brna přivést více letů

Ještě před měsícem se totiž hodnota akcií americké firmy pohybovala na hranici 222 dolarů, ale po oznámení výsledků, u kterých se očekával a nepřišel první profit, se začaly propadat, a to až na 144 dolarů, což je poměrně výrazný pokles. Od té doby a přes novinky ohledně rostlinného kuřete v KFC se cena pomalu vyšplhala na 160 dolarů a zdá se, že bude dál růst.

Je to ale jen kapka v moři oproti růstu po vstupu Beyond Meat na burzu, který představoval více než 800 procent, když vyrostl z 25 dolarů na akcii na více než 220 dolarů. A to během pouhých dvou měsíců. Aktuální cena je tak pro brzké investory stále velmi příjemná.

kfc-beyond-meat

Výrobce rostlinných náhražek masa začíná spolupracovat s KFC

Foto: KFC

A to i přesto, že o Beyond Meat mnozí mluví jako o nafouknuté bublině. Na trend náhražek masa nicméně naskakuje čím dál více firem, včetně hlavního konkurenta Beyond Meat v podobě Impressible Foods, které nabízí své alternativní burgery například v populárním řetězci Burger King nebo v partnerských restauracích po celých Spojených státech. Nedávno ale konkurenční startup získal povolení na pultový prodej a chystá se zamířit nejen do dalších částí amerického kontinentu, ale také do Evropy.

Právě fastfoodové řetězce jsou jedny z prvních, které s podobnými alternativami experimentují. Jejich výhodou je fakt, že tím vlastně nabídnou sortiment jak pro konzumenty masa, tak pro vegetariány. Mnozí ale namítají, že není zrovna košér, když se rostlinné varianty opékají na stejné desce jako klasické burgery. Například Burger King je proto nově začíná oddělovat, aby měl 100% veganskou alternativu.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.