Elektrický Mini Cooper je hit. BMW na něj za pár týdnů získalo přes 45 tisíc rezervací

minicooper_se

Mini Cooper SE

Foto: BMW

Když se BMW nedávno ukázalo s elektrickou podobou svého ikonického vozítka Mini Cooper SE, vyvolalo to v internetových kuloárech poměrně vášnivou diskuzi. Na jednu stranu jde o poměrně razantní krok automobilky vstříc elektrifikaci, na druhou stranu nepřináší elektrická verze malého vozítka příliš mnoho inovací. I tak na ni ale BMW dokázalo získat během relativně krátké doby přes 45 tisíc rezervací.

Informuje o tom německý magazín Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. Jde o první čistě elektrické auto německé automobilky od roku 2013, kdy BMW představilo model i3. Shodou okolností je nicméně základ nového Mini Cooperu, který se objeví na trhu v příštím roce, založen právě na BMW i3. V základní verzi bude možné novinku koupit za zhruba 35 tisíc dolarů, v Česku pak kolem 900 tisíc korun. V rámci dojezdu ovšem nabídne pouhých 235 kilometrů na jedno nabití.

To je poměrně málo, vezmeme-li v potaz, že se za podobnou cenu prodává i Model 3 od Tesly, který v základu nabízí dojezd 500 kilometrů. I tak je nicméně specifikace pro zákazníky dostatečně atraktivní na to, aby o vůz projevili zájem.

Oproti jiným konkurenčním modelům, ať už je to právě Tesla, nebo například Taycan od Porsche se nicméně nemusí pro rezervaci skládat záloha. Je proto otázka, kolik lidí si vůz elektrický Mini Cooper nakonec reálně koupí. Výroba by měla začít v listopadu letošního roku v oxfordské továrně.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.