Donáškový startup DoDo po úspěchu v Praze míří do Brna. Růst chce zejména v doručovacích službách

Michal Menšík, CEO DoDo

Foto: DoDo

Po Praze již delší dobu jezdí zelenobílé dodávky, které patří donáškovému startupu DoDo. Uvnitř vždy sedí osobní kurýr, kterého si můžete jednoduše přes Messenger nebo SMS zprávu objednat, aby za vás vyřídil jakoukoli pochůzku nebo třeba dovezl zásilku. Po loňském meziročním růstu o více než 500 % a úspěšném etablování v Praze se nyní Michal Menšík se svým startupem rozšiřuje do druhého největšího českého města.

Brno nebude pro DoDo úplnou novinkou. Kurýři již v Brně fungovali pro firemní klientelu, která je klíčovou součástí celého byznysu, ale nyní logistický startup spouští svůj provoz ve velkém i pro koncové zákazníky. Michal Menšík, zakladatel softwarové skupiny Inveo, který DoDo získal v roce 2017, si od expanze slibuje další posílení růstu jeho firmy, jež loni utržila 60 milionů korun a letos se má přetočit do černých čísel.

„V Brně dlouhodobě registrujeme zájem o naše služby a očekáváme, že zde bude mít DoDo úspěch. Monitorujeme i možnosti růstu do dalších krajských měst a nevylučujeme ani zahraniční expanzi našich chytrých kurýrů,“ komentuje vstup do Brna Martin Marek, Managing Director startupu DoDo.

dodo-startup

Kurýr donáškového startupu DoDo

Foto: DoDo

V loňském roce kurýři DoDo, tzv. „doďáci“, přijali celkem 360 tisíc objednávek, týkající se různých požadavků a pochůzek, a odbavili přes 450 tisíc zásilek. Přestože tu na přepravu zásilek jsou i další logistické služby, právě jejich počet chce DoDo stále zvětšovat. A Brno má pomoci.

Osobního kurýra si lze v Brně stejně jako v Praze objednat jednoduše přes Facebook Messenger, živý chat na webu nebo přes klasickou SMS. Prozatím budou kurýři v Brně fungovat ve všední dny od 8 do 16 hodin, ale pokud se pilotní provoz osvědčí, lze očekávat rozšiřování služby i do dalších hodin a dnů.

kretinsky

Přečtěte si takéMiliardáři Křetínský a Tkáč vstupují do netradičního byznysu. Kupují půlku české herní agentury Grunex

Rozšíření služeb se týká i B2B segmentu, kde dosud DoDo v Brně rozváželo pro KFC a nově se přidává i Bageterie Boulevard, SynotTip či Aktin.cz. Právě firemní klientela tvoří zásadní část „doďáckého“ byznysu a vedle Prahy a Brna již mohou kurýry využít také firmy v Plzni a Bratislavě. V plánu má DoDo v rámci pilotních režimů pro B2B klienty začít operovat také v Polsku a Maďarsku. V původním plánu však byla tato expanze ještě v první polovině letošního roku, nicméně přednost dostalo Brno a zatím není jasné, kdy půjde DoDo opět za hranice.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.