Disney letos v kinech vydělal už 8 miliard dolarů. Vsadí i na spojení několika streamingových služeb do jedné

CEO Disney Bob Iger

Mašina na peníze zvaná Disney, která vydělává v mnoha směrech zábavního průmyslu, od parků Disneyland přes prodej merchandisingu až po produkci miliardových filmů, neustále roste. Jen za letošní rok se podle posledních finančních výsledků podařilo Disney na filmové produkci v kinech po celém světě utržit ohromných 8 miliard dolarů.

Největším tahákem v letošním roce byly především filmy jako Avengers: Endgame, který se posunul s příjmy ve výši 2,7 miliardy dolarů na první příčku mezi nejvýdělečnějšími filmy historie, ale také Captain Marvel nebo třeba Aladin a předělaný Lví král. V rámci Marvelu pak chystá v následujících několika letech nespočet dalších titulů, u kterých se tradičně počítá s minimálně stamilionovými příjmy.

Chtěl bych pogratulovat celému The Walt Disney Studios k dosažení dosavadních 8 miliard dolarů v globálních příjmech z kin – novému rekordu, kterého se podařilo dosáhnout díky skvělým výsledkům filmů od Disney, Marvelu i Pixaru,“ řekl k výsledkům šéf Disney Bob Iger. Jde navíc o absolutní rekord v kinopříjmech za jeden rok, kterého Disney dosáhl během pouhých 7 měsíců.

avengerseg

Avengers: Endgame

Foto: Marvel Studios

V letošním roce v rámci svých dalších divizí, jako je například Lucasfilm, chystá Disney pokračování Star Wars s podtitulem Vzestup Skywalkera nebo své finančně nejúspěšnější pohádky Frozen 2. A i když jsou filmy jedním z hlavních pohonů pro miliardové příjmy Disney, které za uplynulé čtvrtletí dosáhly 20,25 miliardy dolarů, stále je tu jedna oblast, na kterou chce společnost sázet čím dál více.

Tou je samozřejmě vlastní chystaná streamingová služby Disney+, která se objeví 12. listopadu letošního roku a bude ve velkém soupeřit s konkurenty jako Netflix, Amazon Prime nebo HBO. A že má soupeřit s čím, představují první ohlášené tituly z produkce Disney, které se po odvysílání v kinech objeví exkluzivně pouze na Disney+. S masivní investicí do obsahu a akvizici konkurenční mediální společnosti souvisel i 51% pokles zisku v minulém čtvrtletí, jež se zastavil na hranici 1,4 miliardy dolarů.

michal-smida-twisto

Přečtěte si takéMichal Šmída: 5 věcí, které mě Twisto naučilo o fundraisingu a vztazích s investory

Stejně tak na Disney+ miliardová firma, kterou vede z pozice CEO Bob Iger, přetáhne i některé známé seriály. To se jí má podařit díky nedávno dokončené akvizici mediální společnosti 21st Century Fox, pod kterou patří nejen filmové stanice Fox, ale také množství známých titulů, jako jsou seriál Simpsonovi, série X-Men nebo superhrdina Deadpool. Celkově díky akvizici Disney získal přes 500 filmů a 7 500 epizod seriálů.

Do boje Disney zapojí i celý svůj filmový archiv od dvacátých let minulého století a také veškerou produkci svých značek jako Pixar, Lucasfilm, Marvel nebo National Geographic. Díky nákupu 21st Century Fox a dohodě s Comcastem Disney získal také 66% podíl ve streamingové službě Hulu, nad kterou má plnou kontrolu a v budoucnu by ji mohl spojit právě s Disney+. Aktuálně má Hulu na americkém trhu zhruba 27 milionů předplatitelů s tím, že v zahraničí zatím nefunguje.

Spojení několika služeb do jedné

Zmiňované Hulu, ale i známá sportovní stanice ESPN, která má svou online podobu ESPN+, by měly hrát v době spuštění služby Disney+ zásadní roli. Zatímco samotné Disney+ se bude v měsíčních plánech pohybovat kolem částky 7 dolarů (160 korun) za měsíc, Disney chystá ještě další dodatečný balíček, ve kterém spojí právě tyto tři zmiňované služby a nabídne souhrnný obsah za 13 dolarů (300 korun) za měsíc. Souhrnná cena by přitom samostatně byla téměř 18 dolarů za měsíc.

disneyhuluespn

Spolu s finančními výsledky za poslední kvartál to oznámil šéf Disney Bob Iger, který si od spojování s dalšími značkami slibuje mnohé. Ostatně mluví se i o tom, že by mohlo být Disney+ distribuované i přes kanály Applu, Googlu nebo Amazonu, z nichž první a poslední jmenovaní mají nebo chystají vlastní streamingové služby.

Bob Iger zároveň již před několika měsíci vytyčil pro Disney+ první cíl, kterým je získání do roku 2020 prvních 10 milionů aktivních předplatitelů, tedy zhruba pětinu všech současných

Prozatím není sice jasné, zda a kdy se Disney+ dostane po svém spuštění mimo americké trhy, ale bude mít rozhodně co dělat, aby splnila svůj vytyčený cíl. Iger se totiž před několika měsíci zmínil, že by chtěl do konce roku 2020 na Disney+ dostat 10 milionů aktivních předplatitelů, což je zhruba pětina všech amerických předplatitelů Netflixu. Ten jich má globálně již přes 150 milionů a také Disney+ vyrazí do světa. Do půl roku od svého spuštění se chce rozšířit do západní Evropy, do východní včetně Česka od příštího října a během dvou let také do Asie.

Na Disney+ ovšem čeká velká konkurence. Vedle již zmíněných služeb navíc do hry vstupuje ještě další chystaná služba HBO Max, která bude kombinovat obsah ze všech svých streamingových platforem jako HBO Go, HBO Now nebo kabelových vysílání, a to v balíčku za odhadovanou cenu mezi 16 až 17 dolary. Vlastník HBO, obrovská mediální společnost WarnerMedia, jež spadá pod amerického operátora AT&T, nabídne v rámci nové platformy přes 10 tisíc hodin zábavy.

hbomax

Vizuál nové streamingové služby HBO Max

Do jeho produkce patří například známé seriály jako Přátelé nebo Kancl, které se řadily k nejsledovanějším práva na Netflixu, jež si je od společnosti Warner Bros (spadající pod WarnerMedia) licencoval. Nyní přejdou právě na HBO Max.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.