Avast hlásí dobrý půlrok. Tržby českého antivirového obra v prvním pololetí atakují 10 miliard korun

Ondřej Vlček, CEO Avastu

Foto: Avast

Velmi dobrý půlrok má za sebou Avast. Český antivirový obr oznámil meziroční růst tržeb a provozního zisku a pozitivně na to zareagovaly také akciové trhy, kde je část firmy veřejně obchodována. Avastu se podařilo v prvním pololetí letošního roku utržit 421,7 milionu dolarů, což je v přepočtu více než 9,7 miliardy korun a představuje to růst o více než 9 procent.

Meziročně Avastu vzrostl také ukazatel EBITDA, což je upravený provozní výsledek hospodaření před odpisy. V prvním pololetí vystoupal o 6,5 procenta na 236,5 milionu dolarů, tedy téměř 5,5 miliardy korun. Avast navíc oznámil, že očekává růst v rámci vyšších jednotek procent i za celý rok 2019.

„Jsme rádi, že za první pololetí roku 2019 můžeme oznámit velmi dobré výsledky, které jsou v souladu s očekáváními představenstva. Upravené tržby skupiny se v meziročním srovnání zvýšily o 9,2 procenta, zejména díky dvojcifernému růstu v zákaznickém segmentu Consumer Desktop. Udrželi jsme i vysokou úroveň ziskovosti,“ komentoval výsledky generální ředitel Avastu Ondřej Vlček.

avast-office-praha1

Pražské kanceláře Avastu

Foto: Avast

Ve vedení globální antivirové firmy, jejíž produkty využívá přes 400 tisíc uživatelů, je Ondřej Vlček oficiálně od začátku července, kdy v pozici CEO nahradil dlouholetého šéfa Avastu Vince Stecklera. Ten stál u kormidla firmy jedenáct let, během kterých dokázal Avast dovést až na londýnskou burzu, kde se aktuálně hodnota společnosti pohybuje kolem 3,4 miliardy liber (přes 94 miliard korun).

Na pololetní výsledky Avastu ostatně pozitivně zareagovala i právě londýnská burza, kde ve středu po zahájení obchodování akcie poskočily až o 11 procent. O zhruba až 7 procent rostla cena akcií také na pražské burze, kde je Avast v rámci duálního listingu rovněž veřejně obchodován. Akcionářům firma navrhla dividendu za první pololetí ve výši 4,4 centu na akcii, přičemž splatná bude v září.

GoOut.cz_zakladatele_Otevrel_Knyttl

Přečtěte si takéČeský startup GoOut měsíčně prodá 200 tisíc vstupenek. Nově bude mapovat kulturní akce i na Slovensku

Zmíněné tržby ve výši 421,7 milionu dolarů jsou upravené a očištěné o vliv kurzových pohybů, ukončených činností a prodej byznysu Managed Workplace. Více než celkové tržby, konkrétně o 10,5 procenta, dokázal Avastu meziročně vyrůst zákaznický segment Consumer Desktop, kde upravené tržby dosáhly na 307,6 milionu dolarů.

Podle Ondřeje Vlčka se Avastu vrací investice do inovací a zákaznických zkušeností, protože právě globální model spotřebitelské platformy a její rostoucí monetizace stojí za růstem tržeb celé firmy. Vedle tradičních antivirových produktů nejvíce roste poptávka po produktech jako VPN či AntiTrack. Naopak mobilní byznys Avastu zůstal v prvním pololetí lehce za očekáváním. Strategickým milníkem prvního pololetí pak bylo také vydání řešení pro internet věcí pro koncové spotřebitele a mobilní operátory.

avast-office-praha-hq-min

Pražské sídlo Avastu

Foto: Avast

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.