Autonomní vozy si žádají autonomní nabíjení. Volkswagen už pracuje na nabíjecích stanicích budoucnosti

Vizualizace autonomní dobíjecí stanice budoucnosti

Foto: Electrify America

Asi každá současná vize blízké budoucnosti osobní dopravy počítá s elektromobily, které budou poskytovat částečné či plně autonomní schopnosti. Takové vozy nás budou samy vozit do práce, vyzvedávat děti ze škol a kroužků nebo nás odvezou na dovolenou, aniž bychom se museli jakkoli zajímat o dění na vozovce.

Co však bude vůz dělat v momentě, kdy mu bude docházet energie a nepoveze nikoho, kdo by ho dal na nabíječku? Sám si zajede na dobíjecí stanici, kde jej dobije autonomní dobíjecí zařízení. Tak to alespoň vidí Volkswagen.

Představa autonomního elektromobilu, který dobíjí lidská obsluha dobíjecí stanice je, pravda, trochu zvláštní. Rozhodně se nelíbí Volkswagenu, který má v oblasti autonomie vozidel velké plány, o čemž svědčí i nedávné spojenectví s Fordem. S ním automobilka investovala do amerického startupu Argo AI, který se zabývá vývojem neuronových sítí pro autonomní dopravní systémy.

autonomni-nabijeni-stable-auto-volkswagen-2

Rameno vyvinuté společností Stable Auto, které má zajistit autonomní dobíjení vozidel

Foto: Electrify America

Německý automobilový gigant spolupracuje skrze svou dceřinou společnosti Electrify America s americkým startupem Stable Auto na projektu autonomního robotického zařízení. To by mělo být schopno samo zajistit dobíjení elektromobilu na dobíjecí stanici, bez nutnosti zásahů lidské obsluhy.

Robotické rameno umožní nabíjení skrze 150kW rychlonabíječku, kterou by samo připojilo ke konektoru vozu. To vše za pomoci kamerového systému a umělé inteligence vyvinuté společností Stable Auto. Celý systém by měl být testován v roce 2020 v San Francisku.

ninja

Přečtěte si takéVelký přestup v herním světě. Twitch ztrácí největší hvězdu streamingu, Ninja přechází na Mixer od Microsoftu

Electrify America dodá dvojici 150kW DC nabíječek pro zkušební stanici, o jejíž stavbu se postará Stable Auto. Následně bude dceřinou společností Volkswagenu vyhodnoceno, do jaké míry je takovýto systém funkční a jak velký v sobě skrývá potenciál.

„Speciální zařízení pro nabíjení vozového parku umožní nabíjení autonomních vozů bez přítomnosti obsluhy: vozidla mohou zaparkovat na jakémkoliv standardním parkovacím místě a robot společnosti Stable automaticky zajistí spojení mezi konektorem vozu a nabíječkou,“ popisuje projekt společnost Electrify America.

Volkswagen vidí v autonomních elektromobilech velkou budoucnost, ovšem upozorňuje na to, že tato koncepce nebude bez automatických nabíjecích systémů tak efektivní, jak by mohla být. Electrify America momentálně usiluje o to, aby napříč celými Spojenými státy poskytovala na 3 tisíce nabíjecích stanic, prozatím jich má však jen 450, ze kterých je v provozu jen 262. Zároveň je jejím cílem investovat během 10 let celkem dvě miliardy dolarů (více jak 46 miliard korun) do rozvoje čisté infrastruktury a vzdělávání v oblasti elektromobility.

Volkswagen není první, kdo se o podobnou technologii zajímá. V minulosti představila Tesla svůj prototyp robotického „hada“, který sám vyhledal konektor přistaveného elektromobilu, do kterého se následně připojil a začal jej tak nabíjet. Tesla však od představení videa s prototypem zařízení v srpnu 2015 více neřekla, ani neukázala. Je tedy dost možné, že od jeho vývoje z blíže neurčených důvodů ustoupila a dále na něm pracovat nebude.

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.