Zásilkovna otevírá českým e-shopům celou Evropu. Nově doručuje zásilky do 30 zemí včetně Ruska

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny

Foto: Zásilkovna

Z přepravy zboží po Evropě se stává stále jednodušší záležitost. Alespoň v podání tuzemské logistické skupiny Packeta a její Zásilkovny, která nově začala doručovat zásilky do většiny zemí Evropské unie a také do Ruska, Švýcarska nebo na Ukrajinu. Tuzemským e-shopům se tak otevírají další trhy, které představují přes 700 milionů potenciálních zákazníků.

Zásilkovna letos skutečně řádně šlape na plyn. Její zakladatelka a majitelka Simona Kijonková původně plán na expanzi po celé Evropě vyhlásila do konce letošního roku, ale splněno má již nyní. Celá skupina Packeta, jíž rovněž šéfuje Kijonková a Zásilkovna je její hlavní součástí, tak míří za cílem, stát se globální logistickou platformou.

„Spuštěním logistiky pro všechny země EU jsme splnili jeden ze strategických cílů letošního roku. Českým e-shopům, posílajícím své zboží do zahraničí, tím pomáháme uspět v konkurenčním prostředí jednotlivých zemí. S jedním systémem Zásilkovny získávají přístup do všech zemí EU, Ruska a dalších států a mohou tak oslovit více než 700 milionů zákazníků,“ říká Simona Kijonková.

zasilkovna-dodavky

Dodávky Zásilkovny

Foto: Zásilkovna

Do okolních zemí bude Zásilkovna doručovat zásilky do druhého dne, do řady dalších států pak do tří dnů, a to i díky tomu, že přes jedno napojení v Zásilkovně získá každý klient přístup k více než 60 logistickým partnerům z celého kontinentu.

Zatímco v České republice startuje doručování balíků od 41 korun bez DPH, do zahraničí bude služba pochopitelně o něco dražší. Například na Slovensko a do Maďarska či do Polska je možné přes Zásilkovnu zaslat balík od 65 korun, do ostatních evropských zemí je cena mezi 100 až 300 korunami. V Rusku pak doručení začíná na 339 korunách.

petfarm-min

Přečtěte si takéZ vaření pro psa se stal rodinný byznys. Pet Farm Family v Česku i ve světě boduje s přírodními krmivy pro psy a kočky

„Zboží e-shopů dokážeme přepravit do zahraničí bez bariér a dalších nákladů. Naši partneři nemusí složitě implementovat rozhraní všech dopravců, stačí jim jeden systém, jedno napojení a jeden štítek,“ vysvětluje Ondřej Žák, výkonný ředitel Zásilkovny a člen vedení skupiny Packeta.

Expanze celé skupiny Packeta, do níž vedle Zásilkovny spadají ještě další firmy zajišťující služby výdejních míst a logistiky, do dalších zemí může mít pozitivní vliv i na české e-shopy. Internetových obchodů s rychle rostoucím logistickým hráčem spolupracuje již 28 tisíc a nově mohou díky Zásilkovně vykouknout na nové trhy.

zasilkovna-evropa

Zásilkovna nově doručuje do celé Evropy

„Fungující logistika je jedním ze základních pilířů pro úspěšnou expanzi českých e-shopů do zahraničí. Český trh e-commerce je stále více saturovaný, proto bude pro e-shopy byznys v zahraničí stále více důležitý. Uspět na nových trzích je ale velmi těžké, proto je každý nový nástroj, který jim pomůže, vítán,“ potvrzuje Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Od Zásilkovny to letos není zdaleka první novinka. Začala spolupracovat s Liftagem či Aukrem a především spustila novou službu Mezi námi, která může být pro mnoho zákazníků alternativou k České poště. Důležité jsou pro rozvoj firmy také technologie, což potvrdilo otevření první robotické výdejny bez obsluhy.

Celkem skupina Packeta v roce 2018 utržila 790 milionů korun. To představovalo meziroční růst o 70 procent a letošní výsledky mají být opět významně větší. Simona Kijonková počítá s tím, že by měla její skupina za rok 2019 utržit 1,3 miliardy korun. Náležitě tak má narůst i počet přepravených zásilek, a to z 11 milionů v loňském roce na 18,5 milionu v tom letošním.

simona-kijonkova-zasilkovna-top

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny

Foto: Zásilkovna

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.