Primark dorazí do Česka příští rok. Obsadí tři patra v nové moderní budově na Václavském náměstí

The Flow Building na Václavském náměstí v Praze

Foto: Flow East

Rychlá móda v Česku baví a není divu, že čím dál více lidí nakupuje u známých sítí jako Zara, H&M, New Yorker a dalších. Je to jednoduché: tyto obchodní domy lákají na aktuální módní trendy a přijatelné ceny, což je pro většinu Čechů ideální kombinace. O to víc, když do Česka míří další takový řetězec, jehož byznys na tomto typu oblečení stojí – irský Primark.

O příchodu jednoho z nejoblíbenějších obchodních řetězců s rychlou módou na tuzemský trh se mluvilo již letos v únoru. Tehdy šlo ještě o nepotvrzené, byť pravděpodobné informace, které nyní nabývají reálných rozměrů. První pobočka Primarku, který má po celém světě na 370 obchodů, se v Česku skutečně otevře, a to konkrétně v nové, vysoce moderní budově, jež se staví na Václavském náměstí.

the-flow-building

The Flow Building na Václavském náměstí v Praze

Foto: Flow East

Jde o takzvanou The Flow Building (dříve Květinový dům), jejíž hlavní devizou je celoskleněný vzhled s netradičními linkami. Atraktivní budova vyroste na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice, kde dříve stál historický Dům U Turků z roku 1880, a na devíti nadzemních patrech nabídne 15 tisíc metrů čtverečních kancelářských prostor a 6 tisíc metrů čtverečních maloobchodních prostor. Další tři patra se 129 parkovacími místy (z toho 50 pro elektromobily) budou pod zemí.

Primark v budově podle nájemní smlouvy obsadí 4,7 tisíce metrů čtverečních napříč třemi podlažími. Pro irského výrobce oblečení a doplňků do domácnosti se jedná o velmi dobrou pozici, jak v Česku prorazit. Moderní The Flow Building má stát zhruba 1,2 miliardy korun a po svém dokončení během roku 2020 bude nepochybně dominantou Václavského náměstí, kde se to denně hemží desítkami tisíc lidí.

esl-one-cologne-2017-esport-min

Přečtěte si takéTelevize Prima sází na stále větší atraktivitu esportu a kupuje největší český herní portál PLAYzone

Dost možná tak Primark bude vsázet i na takzvané náhodné nakupování, kdy zákazníci nejdou pro zboží cíleně, ale spíš se nacházejí okolo a jen se „podívají“. Roli by v tom měl hrát i speciální e-shop, kde si lidé vyberou oblečení, zaplatí a pak si jej na pobočce vyzvednou.

3793726_

Důraz na skleněné panely

Foto: Flow East

„Jsme potěšeni, že si Primark pro svůj první český obchod vybral právě naši vlajkovou loď, budovu The Flow Building. Jedná se o ultramoderní stavbu na jednom z nejznámějších náměstí v Evropě, která nabízí unikátní příležitost těžit z nepřehlédnutelného vzhledu v samém srdci hlavního města České republiky,“ uvádí James Woolf, CEO a zakladatel Flow East, developera a majitele stavby.

Stále půjde o nevyzpytatelný Primark

I když se česká kamenná prodejna Primarku během příštího roku otevře v jedné z nejmodernějších budov Prahy, která za cílem energetických úspor slibuje inovativní LED osvětlení nebo úsporný vertikální dopravní systém v celém objektu, stále bude čelit tlaku kontroverzních situací, jež ho v minulosti potkaly.

Odhlédne-li se od faktu, že Primark prakticky vykrádá módní trendy známých značek a aplikuje je do svých levných oděvů (což vyústilo i žalobou ze strany kultovního výrobce tenisek Vans, když Primark okopíroval jeho legendární Sk8-Hi a prodával je za šestinovou cenu), jeho výrobní procesy rozhodně nejsou bodem, kterým by se mohl chlubit.

primark

Obchod Primark v nizozemském Amsterdamu

Foto: DennisM2 / Flickr

V minulosti se například ve vybraných kusech oblečení našly vzkazy s voláním o pomoc, které zdůrazňovaly nehumánní podmínky v asijských továrnách. Za zmínku stojí i lidská kost, která byla začátkem roku nalezena v ponožce zakoupené na prodejně v britském Essexu. A podobných eskapád má na kontě mnohem víc.

Byť drtivou většinu z nich popírá, z médií to už nedostane. Minimálně Čechům to však může být vesměs jedno. Primark nabízí přijatelné oblečení s líbivými vzhledy, což je „hlavní“. I proto se například pořádaly hromadné výlety do Drážďan, kde se jedna z poboček nachází. Nyní to budou mít Češi do oblíbeného obchodu ještě blíž.

Redaktor CzechCrunch, šéfredaktor AppleCrunch, fanoušek minimalismu, designu a technologií, Olomouc

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.