Microsoft nepolevuje v růstu. V posledním čtvrtletí jeho cloud v příjmech poprvé porazil Windows i Office

Satya Nadella, CEO Microsoftu

Foto: Pierre Lecourt/Flickr

Od doby, co se do vedení Microsoftu postavil Satya Nadella, se firmě jenom daří. Odbourala spoustu problémů, zefektivnila procesy a začala se více zaměřovat nejen na své klasické produkty jako Windows či Office, ale i na cloudové služby. Ty v posledním čtvrtletí fiskálního roku 2019 u Microsoftu vyrostly natolik, že všechny ostatní byznysové jednotky dokázaly překonat.

Konkrétně z 33,7 miliardy dolarů (12% růst oproti stejnému období loni), které Microsoft utržil, cloudová jednotka v čele se službou Microsoft Azure představovala příjmy ve výši 11,4 miliardy dolarů, což bylo o 100 milionů dolarů více než segmenty, které obsahují operační systém Windows, Surface či herní divizi a také ty, kde je kancelářský balík Office, Dynamics 365 nebo sociální služba LinkedIn.

Na podobné segmenty své příjmy Microsoft dělí poslední čtyři roky. V posledním čtvrletí firma z 33 miliard dokázala udržet slušný zisk ve výši 13,2 miliardy dolarů, což představovalo 20% nárůst oproti loňsku, a zachovat si tak status nejhodnotnější technologické firmy světa s valuací přes 1 bilion dolarů. Ohlášení pozitivních výsledků mělo samozřejmě vliv i na další růst ceny akcií.

microsoft-logo

Sídlo Microsoftu v Redmondu

Foto: Microsoft

V následujících měsících se dle Microsoftu propadnou tržby z dotykového hardwaru Surface, respektive Surface Pro, Laptop a Studio, které naposledy prošly menší obměnou v druhé polovině minulého roku. V říjnu by měl Microsoft odhalit aktualizované verze Surface Pro a Surface Book a s přelomem roku tak znovu očekává nárůst tržeb z postupně zpomalující oblasti svého byznysu. Jinak se nicméně dle dosavadních čísel i hardware Microsoftu prodává relativně dobře.

Slabší je bilionová společnost na herním poli. Tam jí pro herní konzole Xbox chyběly zásadnější tituly, které se chystají až na léto či pozdější měsíce, a celý byznys tak poklesl v příjmech o celých 10 procent. Vliv na to má i konkurenční Sony, které se svým PlayStationem dlouhodobě drží na špici v prodejnosti a má k tomu navíc silnou komunitu kolem virtuální reality.

apollo-m

Přečtěte si také„Houstone, Orel přistál.“ Zažijte misi Apollo 11 v reálném čase včetně dobových videí a rádiové komunikace

To ale Microsoftu, zdá se, nevadí, jelikož veškerá čísla vyvažuje úspěchem v cloudu, stejně jako například se službou Microsoft Teams, u které nedávno společnost oznámila překonání zásadního milníku – v počtu uživatelů předběhla konkurenční Slack. Ve svém kancelářském balíku Office 365 má navíc Microsoft přes 180 milionů měsíčně aktivních uživatelů.

satya-nadella-microsoft-cloud2

Satya Nadella, CEO Microsoftu

Foto: Microsoft

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.