Avast prodává za téměř 1,4 miliardy korun část své dceřiné firmy Jumpshot

ondrej-vlcek-avast31

Ondřej Vlček, CEO Avastu

Foto: Avast

V roce 2013 kupoval Avast americký startup Jumpshot, který ho zaujal svými nástroji pro čištění a zvyšování výkonu počítačů. O šest let později nyní český antivirový gigant část své dceřiné firmy prodává. Za více než 60 milionů dolarů (téměř 1,4 miliardy korun) kupuje 35% podíl v Jumpshotu britská společnost Ascential.

Jumpshot se dnes specializuje především na marketingovou analýzu a vhled do velkých dat. Odprodejem části firmy chce Avast Jumpshotu pomoci v dalším růstu. Britský Ascential, který se pro změnu zaměřuje na marketing a informační služby pro firmy, má navíc možnost při splnění určitých podmínek nejdříve v roce 2021 odkoupit dalších 16 % a stát se většinovým vlastníkem Jumpshotu.

Cena, za kterou Avast v roce 2013 Jumpshot koupil, není známa. Nyní by měl ale Avast za 35 % firmy inkasovat téměř 1,4 miliardy korun. Transakce se má uzavřít do konce srpna letošního roku, ale schválit ji ještě musí německý antimonopolní úřad. Akcie Avastu dnes na londýnské burze poskočily o více než 1 % vzhůru, aktuálně se obchodují za zhruba 98 korun za akcii a tržní hodnota Avastu překračuje 3,3 miliardy liber (přes 95 miliard korun).

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.