Umělá inteligence ukázala, jak by vypadala hlavní postava ze hry Doom v reálném světě

Foto: 1MightBeAPenguin/Reddit

I téměř 26 let po vydání patří first person střílečka Doom k tomu nejlepšímu, co se na počítačových monitorech objevilo. Na svou dobu revoluční technologie totiž i díky genialitě hlavního programátora Johna Carmacka, který vůbec poprvé do 3D herního enginu implementoval podporu dynamických světel a stěn s jinými než pravými úhly, posunula hraní her na novou úroveň. To o rok později stvrdilo i vydání ještě kultovnějšího pokračování Doom 2.

Kultovním se v očích hráčů stala i hlavní herní postava mariňáka, fanoušky často označovaná jako „Doomguy“. Tato dnešní optikou rozmazaná směs pixelů totiž několika grimasami reagovala na jednotlivá zranění a částečně i děj ve hře. Každému hráči Dooma se tak určitě vybaví moment, kdy získal do výbavy novou zbraň, například rotační kulomet.

Dnes máme rok 2019 a moderní technologie nám i v těchto ohledech dávají do rukou možnosti dříve netušené. Například výrazné zmodernizování a oživení právě takové klasiky, jakou Doom je. To přesně se povedlo díky kombinaci umělé inteligence a neuronových sítí, která přetvořila pixelového Doomguye do vysokého rozlišení.

doom-1

Nahoře původní postava z Dooma, dole vygenerovaný obličej

Vůbec poprvé tak mohou fanoušci hry získat představu, jak by hlavní herní postava vypadala jako reálný člověk.

Celý proces se skládal z několika kroků a dle autora nápadu, který svůj výtvor poprvé prezentoval na populární sociální síti Reddit, bylo nutné začít částečnou editací původního herního avatara programy Waifu2x, GIMP a FaceApp.

beatsaber-m

Přečtěte si takéČeský VR hit Beat Saber bude ještě zábavnější. Jeho tvůrci představili 360stupňový mód

Ty se však nepostaraly o modelování obličeje, pouze původní pixelové postavičce dodaly novou sadu zubů, které samotná AI technologie není u vizuálních dat s extrémně nízkým rozlišením schopna zaznamenat.

K samotnému vygenerování tváře pomocí umělé inteligence byla následně bez jakékoliv další pomoci použita technologie StyleGAN od amerického výrobce grafických karet nVidia, známá pro svoji schopnost generovat realistické obličeje neexistujících lidí. A právě ta vytvořila finální a lidskou podobu jedné z nejslavnějších postav herní historie.

doom-1

Doom 2 z roku 1994

Zakladatel CzechCrunche, fanoušek technologií, cestování a architektury.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.