Rohlik.cz rozváží čerstvé potraviny ze sklizně už do pár hodin. Za měsíc doručil přes 20 tun jahod

Tomáš Čupr, zakladatel a šéf Rohlik.cz

Segment online supermarketů v průběhu posledních let zásadně vyrostl, a to díky novým hráčům na trhu, kteří do něj mimo nových technologií přinesli především rychlost a také kvalitu. V souboji jedničky Rohlik.cz a dvojky Košík.cz se o zákazníky každá ze služeb předhání nejen v cenách, rychlosti či nabízených typech potravin, ale také v ekologii či čerstvosti.

Zatímco Košík nedávno představil rozšíření produktů v kategorii ekologické drogerie, Rohlík na to reagoval zavedením vratných skleněných nádob, v nichž rozváží například rýži nebo vybrané jogurty. Nyní na to jednička na poli internetových supermarketů navazuje službou Čerstvě sklizeno, která má za cíl dostat k zákazníkům sezónní ovoce a zeleninu v co nejkratším možném čase od její sklizně.

Dle informací společnosti, za kterou stojí podnikatel Tomáš Čupr, by to mělo být možné již během šesti hodin od sesbírání u vybraných farmářů. K dispozici je aktuálně kolem 80 produktů, které jsou sklízeny brzy ráno, převezeny na sklad a v průběhu dne postupně rozváženy zákazníkům, což je mnohem výhodnější než skladování přes noc. Zásadní změnou tak musely projít především logistické procesy, aby se s rychlejším doručováním dokázaly vypořádat.

cerstvesklizeno

Služba Čerstvě sklizeno na Rohlik.cz

Například u klasických kamenných prodejen je totiž většina podobných produktů nějakou dobu uskladněna ještě na jiném místě, než byla sesbírána nebo je následně prodávána, a poté ještě nějakou dobu leží na prodejních pultech. Čerstvost je navíc pro částečně prémiový online supermarket a jeho zákazníky stěžejní.

Rohlík tak tímto způsobem nabízí například čerstvé brambory, salát, mrkev, chřest nebo ředkvičky a jahody. Ostatně jahody se staly na Rohlíku prodejním hitem, když se jich během několika týdnů prodalo přes 20 tun.

regiojet-radim-jancura

Přečtěte si takéRegioJet prodal dluhopisy za téměř 1 miliardu korun. Nakoupí a zmodernizuje díky tomu desítky vagonů

V minulém roce jsme jich během sezony, která byla znatelně kratší, prodali přes 1,5 tuny. Nyní jsme jich rozvezli za pár týdnů už přes 20 tun. A prodávat je budeme určitě ještě o prázdninách,“ říká k tomu komerční ředitel Rohlik.cz Olin Novák.

Největším problémem je dle Rohlíku pouze hledání kvalitních dodavatelů a farmářů, kteří splní nejen podmínky samotné kvality a čerstvosti, ale kteří přistoupí také na specifické podmínky doručování.

Online supermarket Tomáše Čupra má mimo čerstvých potravin z nové sekce aktuálně k dispozici v nabídce přes 13 tisíc dalších produktů a chystá spoustu dalších novinek. Mezi těmi je i postupný vstup do Maďarska. Na další rozvoj bude moci Tomáš Čupr použít i část z více než 770 milionů korun, které získal prodejem dluhopisů.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.