Rohlik.cz začíná ve vratných plastových nádobách prodávat také drogerii

Kurýr Rohlik.cz

Foto: Rohlik.cz

Plastů a především jednorázových plastových obalů se dnes zbavuje celá řada firem. Výrazně je tento trend vidět při prodeji potravin, protože právě s nimi přicházejí lidé nejčastěji do styku. Online supermarket Rohlik.cz jde ale nyní dál a do vratných obalů začíná po mléku, jogurtech a dalších potravinách dávat také drogerii.

Největší tuzemský internetový supermarket v čele s Tomášem Čuprem dlouhodobě propaguje omezování jednorázových obalů. Proto začal začátkem června rozvážet ve vratných nádobách mléko, jogurt, rýži, čočku a další potraviny a nyní pokračuje s omezováním spotřeby jednorázových plastů do dalšího segmentu. V rámci kampaně Otoč obal spouští v podobném duchu prodej drogerie z ekologické produkce.

„Přinášíme budoucnost ekologického nakupování a myslíme to vážně. Rohlik.cz jako jediný obchodní prodejce nabízí prací gel a univerzální čističe ve vratných obalech,“ prohlásil Olin Novák, komerční ředitel Rohlik.cz.

I v případě drogerie si Rohlík podobně jako u potravin našel partnera, se kterým celou iniciativu spouští. Do speciálních plastových lahví s omyvatelnou etiketou bude plnit prozatím čtyři nejoblíbenější výrobky československá společnost Tierra Verde. Půjde o prací gel, aviváž, univerzální čistič a prostředek na ruční mytí nádobí.

rohlik-cz-tierra-verde-drogerie

Prací gel ve vratné plastové láhvi

Foto: Rohlik.cz

Speciální plastové lahve nejprve poputují do skladu Rohlíku a po objednávce přímo k zákazníkovi, samotný supermarket tedy plnění ani následné mytí řešit nebude. Zákazník bude muset jen při objednávce zaplatit zálohu právě za vratnou lahev.

„Až zákazník prostředky spotřebuje, předá nádoby kurýrovi a dvacetikorunová záloha se mu připíše zpět na zákaznický účet. Kurýr nádoby doručí do našeho skladu. Odtud putují zpět k dodavateli, který je zevnitř i zvenku umyje, znovu naplní a zase nám je dodá. Takhle to může běžet pořád dokola,“ popsal celý proces Olin Novák.

ikea-cerny-most-praha1

Přečtěte si takéIKEA je šestý největší jídelní řetězec na světě. V Paříži už experimentuje s doručováním jídla

Na rozdíl od potravin, které Rohlik.cz rozváží ve skleněných nádobách, byl pro sortiment z drogerie zvolen plast, a to především kvůli praktičnosti. „Mohla by se totiž při manipulaci v domácnosti snadno poškodit. Takhle vydrží stovky naplnění a ušetří tak přírodu od spousty zbytečného odpadu,“ doplňuje Olin Novák.

Na Rohlíku zatím půjde takto zakoupit zmíněné čtyři nejoblíbenější výrobky, k tomu je v nabídce kolem 30 produktů v BIO kvalitě od mléka, kefíru a tvarohu až po pohanku nebo oříškové müsli a sortiment by se měl do budoucna dál rozšiřovat.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.