Hunter Games chystají venkovní únikovku s Milošem Urbanem a ilustrátorem Star Wars. Zavede vás do staré Prahy

Únikové hry se v Česku těší čím dál větší oblibě a mohou za to především projekty, které s cílem pohltit účastníky do světa plného výzev, nástrah, adrenalinu a skvělé zábavy průběžně vznikají. Mezi ně patří i český projekt Hunter Games, který se aktuální rozvíjí v tuzemském inkubátoru UP21 a veřejnost i firmy láká na různé únikovky a týmové geolokační hry.

Ve svém repertoáru má například venkovní hry jako Kletba Vyšehradu, Assassin’s Girl nebo Muž bez minulosti, které se od sebe sice liší dějem, ale v jádru skrývají to stejné: městské dobrodružství lemované všemožnými trasami a úkoly, které týmu diktuje mobilní aplikace. Na této bázi má fungovat i novinka odehrávající se na přelomu 19. a 20. století, pro kterou Hunter Games rozjíždí kampaň na HitHitu.

Byť tvůrci umožňují, že si nadšenci mohou psát a sestavovat své vlastní herní příběhy pomocí jejich editoru, pro nejnovější počin naopak vybrali kapacitu oboru. Tou je Miloš Urban, známý český spisovatel, který stojí například za hororovou novelou Sedmikostelí nebo románem Lord Mord.

urban

Miloš Urban

Foto: HitHit

Jeho pero pak v rámci této, zatím nepojmenované hry bude doplňováno ilustrátorem Kurtem van de Baschem, jenž se mimo jiné podílel na filmech z univerza Star Wars či Atlas mraků. V neposlední řadě přiloží ruku k dílu i letošní výherce fotografické soutěže Sony World Photography Awards Martin Stranka.

„Chceme historický příběh Miloše Urbana zpracovat tak, že hráče do děje doopravdy vtáhne. Budou kráčet v jeho stopách a vše prožívat na vlastní kůži. Půjde o naši největší a nejpropracovanější venkovní hru, kterou jsme kdy vytvořili,“ říká CEO Hunter Games Luboš Němeček.

Když drogy byly ještě léky

Co se týče samotného děje, ten je zatím z větší části skryt pod rouškou tajemství. Tvůrci zatím odhalili pouze to, že bude zasazen do staré Prahy v dobách 19. a 20. století, kdy Čechy „spadaly pod Rakousko-Uherko, centrem pražské galerky byla Jedové chýše a droby byly ještě léky“.

2019-06-20-hunter-games_web

Luboš Němeček a Štěpán Gregor, zakladatelé Hunter Games

Foto: Martin Stranka

Obecně pak má celý projekt kombinovat temnou atmosféru tehdejší doby spojenou s kvalitní literaturou a zábavou, kterou budou doplňovat nejrůznější rekvizity, videa, ilustrace, vstupy do areálů a tak podobně.

„Díky kvalitnímu produkčnímu týmu, podpoře známých jmen a propracovaným rekvizitám půjde o mimořádný zážitek. Na výsledku se bude podílet dokonce i hráčská komunita, chceme se tak vyvarovat monotónních úkolů a hluchých míst,“ dodává Němeček.

hunter-games

Foto: Hunter Games

A právě pro naplnění těchto vizí se Hunter Games obracejí na crowdfundingový portál HitHit, kde chtějí nasbírat alespoň 150 tisíc korun pro úspěšné spuštění v plném rozsahu. V době psaní článků se pohybují na přibližně 30 procentech minimální sumy. Více informací je pak k dispozici přímo na profilu kampaně.

Opakem je Futurento

Zatímco Hunter Games se chtějí dostat do minulosti, kreativci ze zábavního centra Futurento naopak prezentují svět tak, jak by mohl vypadat v budoucnu. A taktéž prostřednictvím stylu únikových her. Příběh tohoto projektu, za kterým stojí dvojčata Martin a Jan Danešovi, je založen na postapokalyptické době, kde musí účastníci vybudovat nové kolonie.

Jeden z důležitých rozdílů, na který Hunter Games sází, je však fakt, že jejich únikové hry se odehrávají venku, v reálných kulisách a právě svět kolem nás je využíván k různým úkolům. Každý si tak může vybrat, zda bude raději soutěžit v reálném světě, nebo pronikne třeba do virtuální reality.

futurentobmw

Foto: Futurento

Redaktor CzechCrunch, šéfredaktor AppleCrunch, fanoušek minimalismu, designu a technologií, Olomouc

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.