Češi stráví sledováním herních přenosů přes 2 hodiny denně. Největší podíl mají chytré telefony

fortnite-iphone

Na to, jak je Česká republika malá země, to byla vždy herní velmoc, ať už z pohledu vyvíjených herních titulů, včetně miliardového Kingdom Come: Deliverance, oblíbené klasiky Mafia nebo třeba aktuálního VR hitu Beat Saber, tak z pohledu samotného hraní i sledování herních streamů. Právě u streamů vydrží podle dat společnosti Axocom na českém trhu diváci zhruba 2 hodiny.

Jde tak o více než polovinu času, který stráví běžný divák u klasické televize (3 hodiny 45 minut). Herní streamy se ovšem místo standardního televizního vysílání drží spíše na populárních streamingových službách jako YouTube nebo Twitch. Většinu z diváků pak tvoří muži mezi 16 až 34 lety věku, nicméně svůj díl si začínají ukrajovat také ženy, které představují celou pětinu sledujících, a to zpravidla na mobilních zařízeních.

Zatímco na YouTube sledují streamy čeští diváci v průměru 135 minut denně, na Twitchi lehce přes dvě hodiny, konkrétně 122 minut. V souvislosti s rostoucí popularitou sledování herních přenosů, ale také esport turnajů se samozřejmě zvyšuje i zájem o nákup her jako takových.

Ostatně v loňském roce za ně dle analytické společnosti Newzoo Češi utratili o 6,4 procenta více než v předcházejícím roce, konkrétně pak 3,56 miliardy korun. Téměř třetinu z tohoto čísla představují mobilní hry, které často nabízejí další placený obsah. Přes 950 milionů korun se utratilo i na PC platformě za stažení a fyzické kopie a kolem 780 milionů korun pak za konzolové hry.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.