Zpěvačka Rihanna je první ženou, která v LVMH po boku Vuittona či Dioru spouští vlastní módní značku

Ačkoliv většina lidí stále vnímá Rihannu pouze jako americkou zpěvačku a herečku, dávno už to není její jediná oblast zájmu. Svou uměleckou tvorbu během několika posledních let přesunula od hudby také k vlastnímu podnikání, a to konkrétně v módní oblasti. Po velkém úspěchu na poli módy a kosmetiky se navíc nyní rozhodla ve spolupráci s francouzským koncernem luxusních módních značek LVMH založit vlastní značku s názvem Fenty. První modely by měly být představeny už na konci května.

Nejde však o zcela první kontakt s francouzským koncernem, do kterého spadá více než 70 luxusních značek jako Louis Vuitton, Dior, Celine nebo Givenchy. Svou kariéru podnikatelky započala rodačka z Barbadosu, celým jménem Robyn Rihanna Fenty, v roce 2017, kdy spustila ve spolupráci s LVMH vlastní kosmetickou značku Fenty Beauty. Později představila pod značkou Savage X Fenty i vlastní neotřelou kolekci spodního prádla.

rihanna-fenty-beauty

Zejména její kosmetika se už od svého vzniku těší obrovskému úspěchu. Jen za první rok své existence utržila ohromných 562 milionů dolarů, tedy téměř 13 miliard korun. Značka dokázala oslovit miliony žen různých národností z celého světa především díky široké nabídce rozmanitých produktů od desítek odstínů podkladových bází až po výrazné třpytivé oční stíny.

První ženská značka v LVMH

Spolupráce s Rihannou a vznik značky Fenty znamená i pro skupinu Moët Hennessy Louis Vuitton, neboli LVMH, velmi unikátní příležitost. Od roku 1987, kdy vznikla značka Christian Lacroix, je Fenty první značkou, která v rámci koncernu vznikla úplně na zelené louce a nešlo pouze o obnovení nějaké starší. Druhou zvláštností je fakt, že jde zároveň o vůbec první původní značku v rámci LVMH, kterou vytvořila žena.

Kromě toho se Rihanna stane první ženou tmavé barvy pleti, která bude v rámci LVMH vést vlastní značku. „Všichni znají Rihannu jako úžasnou zpěvačku, ale díky naší spolupráci skrze Fenty Beauty jsem objevil i opravdovou podnikatelku a skvělou vůdkyni,“ říká CEO LVMH Bernard Arnault. Jednatřicetiletá devítinásobná držitelka Grammy je navíc i vůbec první celebritou, kterou LVMH oslovilo pro vytvoření nové značky. Obvykle se s celebritami spojuje, až když brand vytvoří.

bernard-arnault

Bernard Arnault, CEO LVMH

Rihanny dosavadní úspěch v rámci podnikání se však dá přisuzovat nejen kvalitním podnikatelským vlastnostem. K tomu, aby o značce bylo vytvořeno velké povědomí, je třeba, aby měla velmi intenzivní propagaci. Právě v tomto případě je to dobře zajištěno širokou základnou fanoušků na sociálních sítích. Rihannu na Instagramu aktuálně sleduje více než 70 milionů lidí, proto je schopná si relativně jednoduše propagaci vlastních produktů zajistit sama.

Vzhledem k tomu, že není vůbec běžné, aby se někdo natolik progresivní stal tak důležitou součástí luxusní módní značky, je patrné, že i tradiční firmy si uvědomují rostoucí sílu tzv. nejen instagramových influencerů. Prakticky každý den můžeme pozorovat, jak obrovským způsobem jsou tito lidé schopni ovlivňovat názory i rozhodování svých sledujících.

nike

Přečtěte si takéNike chce zabránit nepřesným volbám velikosti bot. Využije k tomu rozšířenou realitu

Toho si samozřejmě všímají také velké společnosti, které na základě toho mění své zaběhlé praktiky a přizpůsobují se rychlým změnám v moderním světě. Ačkoliv ve většině případů nejsou tito lidé největšími experty v daném oboru, jejich silné základny fanoušků na sociálních sítích jim otevírají zcela nové možnosti a přístup k lidem, který byl dříve nemyslitelný.

Designéři tmavé barvy pleti jsou obecně ve světě luxusní módy velmi vzácní. Příkladem úspěšného muže na tomto poli ale může být Virgil Abloh, zakladatel značky Off-White, která již několik let spolupracuje s velkými hráči z různých oblastí. Abloh navrhuje například lahve na vodu značky Evian, nábytek pro švédského giganta IKEA a teprve nedávno ho oslovila také francouzská luxusní značka Louis Vuitton, kde se dostal do vedení mužské módní sekce. Podle všeho se tedy i tradiční značky postupně otevírají novým možnostem v rychle se rozvíjejícím světě, díky čemuž by se do několika let mohl změnit i pohled na výběr zaměstnanců a modelek.

fenty_beauty

Kosmetika značky Fenty Beauty

Foto: Flickr/NRK P3, Flickr/Ecole polytechnique

V CzechCrunch se věnuje především tématu byznysu, startupů a inovací. Fanoušek nejen Applu, ale i cestování a dobré kávy.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.