Znovuzrozená klasika v elektrice. Milánská Garage Italia přetvořila ikonický Fiat 500 na elektromobil

Dnešní snaha o šetření životního prostředí a vymýšlení alternativ ke klasickým spalovacím motorům dohnala množství automobilek k tomu, že musí do své modelové řady zařadit nejen hybridní auta, ale také elektromobily. Velkou zásluhu na tom mají firmy jako Tesla, Fisker, ale i Nissan nebo Toyota a do seznamu se přidávají i další, často netradiční automobilky. Výjimkou není ani Fiat.

Původem čistě italská firma, která dnes patří do obřího konglomerátu Fiat Chrysler, zabodovala s elektrickou verzí svého Fiatu 500, který ve své první verzi vznikl již v roce 1957. Dnešní podoba má ovšem s původní nostalgií jen pramálo společného, a tak se milánská designová firma Garage Italia rozhodla, že s tím provede něco odvážného.

V rámci projektu e-Icon se rozhodla vzít původní klasickou verzi Fiatu 500 a přetvořit ji do moderní podoby s elektrickým motorem místo klasického spalovacího. Výsledkem je automobil, který v očích starších jedinců vyvolá nostalgické vzpomínky, a u mladší generace zase chuť vyzkoušet si něco neotřelého, designového a zároveň ekologicky šetrnějšího.

garageitalia

Sídlo společnosti Garage Italia v Miláně

První model, který má svítivě modrou barvu s bílými doplňky, dostal na první pohled důkladnou péči. Designéři z Garage Italia mu odebrali střechu, dveře, místo kterých dostal vůz bezpečnostní kovovou klec, vyměnili mu sedačky a většinu prvků a pod kapotu mu nasadili elektromotor. Tvůrci tím chtějí ukázat, že restaurace může být provedena i s notnou dávkou šetrnosti k přírodě.

Klasický kožený interiér Fiatu 500 byl nahrazen ručně pletenými sedačkami z tkaných lan a má tak evokovat přírodu a venkovní styl. Z původních detailů vozidla se zachovala přední a zadní světla a velmi podobná kola, která byla pro vozidlo vytvořena ve spolupráci s firmou Michelin. Samozřejmostí je na míru vytvořený tachometr o průměru necelých 13 centimetrů, logo designové firmy na volantu a předělaná řadící páka, která má pouze dva stupně – dopředu a vzad.

facebook-mark-zuckerberg

Přečtěte si takéFacebook bojuje se spamem i nahotou. Za půl roku odstranil přes 3 miliardy falešných účtů

V místě, kde má standardně Fiat 500 nádrž, se pod jejím víkem ukrývá místo benzínové nádrže elektrická zdířka, která slouží pro nabíjení. Bližší parametry, cena ani jiná specifikace není prozatím známa a jedná se pouze o jeden kus. V rámci projektu e-Icon firma pracuje i na dalších sezónních speciálech – vždy se jedná o klasická vozidla, která jsou restaurována, vylepšena a elektrifikována.

fiat500-10

Za Garage Italia stojí Lapo Elkann, pravnuk zakladatele Fiatu Giovanni Agnelliho. Cílem společnosti je dostat klasické automobily znovu mezi mladší generaci, připomenout staré dobré časy a zároveň nastavit nové trendy. Mimo podobných konceptů spolupracuje Garage Italia i s předními značkami na předělávkách současných automobilů. Nedávno to bylo například Ferrari jako safety car s motivem výrobce hodinek Hublot.

Další pohledy na elektrickou verzi klasického Fiatu 500:

fiat500-9
fiat500-7
fiat500-8
fiat500-6
fiat500-5
fiat500-1
fiat500-2
fiat500-4

Foto: Garage Italia

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.