Louis Vuitton ukázal budoucnost kabelek. Své ikonické kousky obohatil o ohebné OLED displeje

Pokud existuje jeden trend, který aktuálně hýbe technologickým světem, jsou to nepochybně ohebné displeje. Jako jeden z prvních výrobců s nimi přišel jihokorejský Samsung, jenž na tomto specifickém displejovém mechanismu založil nový telefon Galaxy Fold, přičemž se dlouho očekává i zástupce z dílen čínského Huawei pod názvem Mate X. Smartphony však nutně nemusí být jediné produkty, kam se ohebné displeje dají implementovat.

Většinu lidí logicky napadne další elektronika, dost možná třeba notebooky nebo televize (byť některé z nich podobnou technologií již disponují). To by ale nesměl existovat módní průmysl, který mnohdy podniká velmi netradiční kroky. A ten nejnovější od Louis Vuittona k nim rozhodně patří. Světoznámý francouzský módní dům totiž plánuje technologii ohebných displejů nasadit i do svých kabelek. Během nedávné přehlídky v New Yorku už dokonce ukázal první prototypy.

lv-parade

Stejně, jak zvláštně zní už samotná myšlenka kabelek s displeji, vypadají i jednotlivé modely. Louis Vuitton vyrukoval konkrétně s dvojicí kabelek, přičemž každá z nich disponuje minimálně jedním ohebným OLED displejem. Větší varianta, která kopíruje tradiční designový tón této značky v podobě tmavě krémové kůže a kultovních symbolů, navíc disponuje dvěma panely. Podle kreativního ředitele Nicolase Ghesquièreho má jít o „nejinovativnější doplněk z našeho portfolia vůbec“, nicméně se nabízí klíčová otázka: proč?

rihanna

Přečtěte si takéZpěvačka Rihanna je první ženou, která v LVMH po boku Vuittona či Dioru spouští vlastní módní značku

Louis Vuitton chce podle svých slov ztenčit hranici mezi kabelkou a mobilním telefonem, ovšem ani to nijak nevysvětluje, proč by chtěl kdokoliv displej na své kabelce využívat. První záběry totiž naznačují, že displeje by mohly zobrazovat i webový prohlížeč, tudíž by se na nich dalo surfovat po internetu. Fajnšmekři by pak mohli na svých kabelkách scrollovat i Instagramem, což by vzhledem k rozlišení 1 920 na 1 440 pixelů nemuselo být nijak omezující. Pokud se tedy odhlédne od faktu, že jde stále o tašku.

louis-vuitton-handbag-screen2

Módní gigant s více než 160letou historií navíc ani nijak neavizoval, kdy by se mohly displejové kabelky dostat do prodeje (a zda vůbec) a na jaké cenové úrovni by se pohybovaly. Rozhodně nelze očekávat, že by šlo vzhledem k prestiži značky o zboží pro každého, i tak by ale bylo zajímavé mít odhad, jakou hodnotu tyto extravagantní výstřelky mohou mít. Zajímavé také je, že nejde o první technologický počin této firmy – v minulosti Louis Vuitton představil i svá vlastní bezdrátová sluchátka, která stojí skoro tisíc dolarů (23 tisíc korun).

S nadsázkou lze také spekulovat nad tím, jestli budou technicky vůbec proveditelné. Asi není třeba připomínat, jak dopadl Samsung se zmíněným modelem Galaxy Fold, když oficiální vydání na trh kvůli nevyhovující konstrukci a problémům u novinářů, kterým zaslal první kousky na testování, oddálil. A to ani nemusel kalkulovat s tím, že by displeje umísťoval přímo na savoir faire, odolný potahový materiál, kterým se kabelky od LV proslavily.

Foto: Louis Vuitton

Redaktor CzechCrunch, šéfredaktor AppleCrunch, fanoušek minimalismu, designu a technologií, Olomouc

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.