FlixBus oficiálně pohltil dalšího konkurenta. Autobusy Eurolines postupně zmizí i z českých silnic
, /

FlixBus oficiálně pohltil dalšího konkurenta. Autobusy Eurolines postupně zmizí i z českých silnic

FlixBus oficiálně pohltil dalšího konkurenta. Autobusy Eurolines postupně zmizí i z českých silnic

Na začátku března FlixBus rozeslal tiskovou zprávu o tom, že chystá akvizici francouzské skupiny Transdev. Pod tu spadá známý evropský dopravce Eurolines a rovněž síť francouzských vnitrostátních linek isilines. Jelikož o akvizici informoval sám FlixBus a nejednalo se tedy o pouhé domněnky novinářů, záležitost byla brána za hotovou věc. Dne 30. dubna pak bylo vše stvrzeno podpisem smlouvy a akvizice je nyní oficiální. Její cena nebyla zveřejněna.

„Akvizice, jako je tato, by mohla upevnit naši pozici jedničky na trhu ve Francii a integrace dopravní sítě Eurolines a isilines by tak mohly umožnit náš další evropský rozvoj. Díky propojení by FlixBus mohl nabídnout ještě komplexnější a rozmanitější služby a dokázat tak oslovit širší publikum. Naším cílem je být první volbou cestovatelů napříč celou Evropou,“ komentoval chystanou akvizici v březnu spoluzakladatel FlixBusu Joachim Engert.

Akvizice tradičního evropského přepravce Eurolines se ale zdaleka netýká jen zahraničních trhů. Kromě domovské Francie, Nizozemska, Belgie a Španělska působí Eurolines také v České republice, kde zastavuje hned v pětici měst. Dopravce provozuje například atraktivní linky z Prahy do Drážďan, Budapešti, Amsterdamu či Lille. Z České republiky nabízí Eurolines spojení do více než 20 evropských zemí a téměř 150 měst. Celkově pak společnost propojuje více než 500 evropských destinací.

Nákup největších evropských konkurentů

Pro FlixBus tedy může akvizice zajistit další skokový nárůst počtu linek napříč Evropou a samozřejmě také eliminaci jednoho z největších evropských konkurentů. V minulém roce pro změnu FlixBus pohltil polského velikána Polskibus a švédskou jedničku na poli autobusové dopravy Swebus.

Německý poskytovatel autobusové přepravy akvizicí získává všechny aktivity Eurolines i samotnou tradiční značku. Ta tedy ze silnic postupně vymizí a autobusy se převlečou do klasického zeleného hávu FlixBusu. Zároveň se dá očekávat integrace jízdních řádů obou značek a FlixBusem bychom se tedy mohli brzy svézt v nových časech a do nových destinací. Stejně tak je ale možné, že čeští cestující o některá spojení doposud provozované Eurolines naopak přijdou.

Změny ale neproběhnou ze dne na den. Autobusy značky Eurolines a isilines budou na silnicích ještě nějakou dobu k vidění a také optimalizace jízdních řádů bude spíše postupná. Cílem do budoucna je ale samozřejmě jednotná a komplexní síť autobusových linek. Podobný průběh ostatně měla i loňská akvizice Polskibusu, kdy červené autobusy byly ještě nějakou dobu po akvizici běžně k vidění, ale postupně se staly pevnou (a zelenou) součástí systému FlixBusu.

„Vzhledem k tomu, že k podpisu smlouvy došlo teprve nedávno, jakékoliv konkrétnější plány prozatím nejsou k dispozici. Po vyhodnocení stávajících aktivit obou značek ale samozřejmě budeme pracovat na tom, co umíme nejlépe – abychom zákazníkům přinesli tu nejlepší nabídku, a to jak ve výběru destinací, tak i v úrovni kvality služeb. Aktuálně bude vše fungovat tak jako doposud, tedy že značky Eurolines a isilines zatím budou vidět a k jakékoliv změně dojde pomalu,“ komentuje pro CzechCrunch nadcházející plány FlixBusu mluvčí pro český a slovenský trh Martina Čmielová.

Na trzích, kde Eurolines působí, budou na převzetí obchodních aktivit dohlížet příslušní regionální ředitelé FlixBusu. Skupina Transdev nezaniká a ponechá si své aktivity v oblasti B2B pronájmu autobusů v domovské Francii. Sdružení aktivit FlixBusu s nově nakoupenými dopravci bude usnadněné tím, že FlixBus i Eurolines a isilines fungují na podobné obchodní bázi. Firmy nevlastní žádné autobusy a nezaměstnávají žádné řidiče, ale spolupracují s regionálními dopravci, kteří pro ně linky provozují.

FlixBus již v lednu oznámil, že se stal největším poskytovatele autobusové přepravy na světě. Pomohla mu k tomu expanze po Evropě, vstup do Spojených států i pohlcení již zmíněného Polskibusu a Swebusu. Nynější akvizice zásadního evropského hráče Eurolines pozici německé firmy dále upevňuje.

Železniční dopravce RegioJet loni skončil v zisku a dál roste. Za první čtvrtletí vydělal 18 milionů korun

Tuzemský železniční dopravce RegioJet, který patří do Holdingu Student Agency podnikatele Radima Jančury, pokračuje...

Na českém trhu je největším konkurentem FlixBusu známý provozovatel žlutých autobusů RegioJet Radima Jančury, a to jak na poli vnitrostátním, tak i v oblasti mezinárodní přepravy. V rámci konkurenčního boje chystá Jančurův RegioJet navázat bližší spolupráci s novým soupeřem FlixBusu, francouzským BlaBlaBusem. Ten patří provozovatelům známé platformy BlaBlaCar pro spolujízdu. RegioJetu by francouzský nováček do budoucna mohl pomoci s prodejem jízdenek, a to především zahraničním turistům, pro které se bude díky mezináronímu marketingovému dosahu jednat o známější značku, než jakou je stále především tuzemský RegioJet.