E-shopová platforma UPgates loni utržila téměř 6 milionů korun. Letos chce růst čtyřnásobným tempem

Psal se rok 2009 a v malé vesnici mezi Opavou a Ostravou začala postupně vznikat firma dnes čtyřicetiletého Jana Rataje (na úvodní fotce), která se původně zaměřovala na tvorbu webových stránek, redakčních systémů a později i vývoj a pronájem e-shopů. Právě poslední zmíněné služby postupně nabraly na popularitě a během let se od klasického vývojářského studia transformovala Ratajova firma v čistě e-shopový nástroj.

Takto funguje zhruba čtyři roky, během kterých se podařilo tržby UPgates posunout ze dvou milionů korun na téměř trojnásobek. Vývoj celého produktu ovšem trval bezmála 9 let, za které se postupně firma posunula od služeb až ke konkurenci mnoha e-shopovým řešením v Česku, jež se snaží uspokojit trh, který má jeden z nejvyšších počtů e-shopů na jednoho obyvatele.

Postupná transformace firmy umožnila tvorbu UPgates bez jakéhokoliv externího financování, takže si Rataj ve společnosti stále drží 100% podíl. Jak ale sám přiznává, téměř jednu dekádu jeho firma vyvíjela kvalitní produkt a nyní je na čase investovat maximum do marketingu a do samotného prodeje.

upgates

Aktuálně má UPgates stovky zákazníků, mezi kterými jsou například Vinařství Skoupil, Give.cz, HS Flamingo nebo kola Mitas. E-shopová platforma se soustředí především na menší a středně velké e-shopy, kterým nabízí takzvaně krabicové řešení s předpřipravenými moduly, přičemž umožňuje upravovat grafický vzhled na míru, což pro zákazníky může dělat také přímo tým UPgates.

Moduly se neliší ani v jednotlivých měsíčních plánech, pro všechny jsou totožné. Jediné, co se liší, jsou samotné parametry hostované služby, jako je velikost úložiště, počet aktivních produktů v e-shopu, který začíná na 50 v základním plánu a končí na 30 tisících v tom nejdražším, či v počtu jazyků nebo uživatelů, kteří e-shop obsluhují. Plány se pak pohybují v cenách od 450 korun do 2 950 korun měsíčně. Zdarma si pak mohou uživatelé nastavit i několik jazykových mutací e-shopu, na vlastních doménách je to pak za 275 korun měsíčně.

jobs-1

Přečtěte si takéJobs, Musk či Bezos v antickém stylu. Chilský umělec tvoří sochy vyobrazující moderní velikány

Oproti většině jiných řešení navíc nabízí UPgates tzv. modul designer, který umožňuje přímo v rámci webového rozhraní individualizaci jedné ze šesti základních šablon, tedy nastavení všech grafických prvků od barevnosti, stylu textů, vzhledu jednotlivých komponent až po rozložení prvků a také optimalizaci pro mobilní zařízení. Za tyto funkce zákazníci neplatí nic navíc.

upgates_tym

Tým stojící za UPgates

I díky tomu za loňský rok UPgates získal bezmála 130 nových zákazníků a vyrostl v příjmech o téměř 30 procent na 5,6 milionu korun se ziskem 2,2 milionu. O rok dříve to bylo 4,4 milionu v příjmech se ziskem dosahujícím 1,5 milionu korun. Po letošních investicích do marketingu a do růstu se ovšem daří firmě držet v posledním půlroce zhruba čtyřnásobné tempo růstu.

Mezi letošními plány je především rozšíření stávající API k napojení externích služeb, modulu designer a dalších pokročilých možností úpravy designu, jelikož jde o jednu z nejzásadnějších funkcí, kterou se UPgates odlišuje. Spousta jiných řešení totiž nabízí několik šablon a jejich úpravy, ale v omezeném měřítku, a za cokoliv dalšího je pak nutné platit navíc. Tady je to nutné víceméně jen v případě, že si uživatelé neví rady. E-shop od UPgates si pak lze pořídit od 450 korun měsíčně s 30denní zkušební lhůtou, včetně všech zmíněných modulů.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.