Český výrobce müsli Mixit za uplynulý rok utržil rekordních čtvrt miliardy korun a jde do Maďarska

Spoluzakladatelé Mixitu Tomáš Huber a Martin Wallner

Již osm let prodává tuzemský Mixit ve svých tradičních tubusech různé druhy müsli a kaší a uplynulý fiskální rok, který skončil v březnu, pro něj byl dosud tím vůbec nejúspěšnějším. Pražská firma během něj utržila 248 milionů korun, což představovalo růst tržeb o 28 procent. Svůj růst chce letos Mixit potvrdit i expanzí do Maďarska, které bude po České republice, Slovensku a Polsku čtvrtou zemí, kde se jeho produkty objeví.

Mixitu se daří pravidelně růst z několika důvodů. Jednak v posledních letech významně optimalizoval svou výrobu a další procesy, neustále přichází s novými produkty a také je o něj větší zájem i za hranicemi. Růst byznysu potvrdila loňská předvánoční špička, kdy z výrobní linky v pražské Michli poprvé v historii odcházelo přes 10 tisíc tubusů s müsli a kašemi denně.

mixit-web

„V uplynulém roce jsme se soustředili především na naši centralizovanou výrobu a expedici. Instalovali jsme dvě nové výrobní linky a změnami v procesech se nám podařilo stlačit chybovost blízko k nule,“ komentuje výsledky Mixitu za uplynulý fiskální rok Martin Wallner, který firmu založil spolu s Tomášem Huberem (na úvodní fotce zleva).

I vzhledem ke zmíněným vylepšením je prý firma připravena na další růst a zároveň díky tomu dokázala za uplynulý rok představit hned 43 nových produktů a také tři úplně nové produktové řady. Nově mohli zákazníci kupovat také oříšková másla Mixitelly, nápoje Drink Mixit a slanou oříškovou řadu a v nejednom z nich se česká firma věnovala moderním trendům jako paleo, veganství či ekologie.

mchive-mcdonalds

Přečtěte si takéVe Švédsku postavili nejmenší pobočku McDonald’s. Slouží jako nápaditý včelí úl

Byznys Mixitu navíc podpořila i nová služba Klub předplatitelů, která za necelý rok od spuštění hlásí už téměř 3 tisíce členů a do konce roku 2019 je v plánu získat ještě alespoň jednou tolik. Úspěšně firma otestovala také vlastní výdejní automaty a pak je tu zmíněné zahraničí.

Nejvíce Mixit táhne Polsko, kde meziročně vyrostl o 192 % (v Česku to bylo o 22 %). Podíl slovenského e-shopu zase tvoří už 14 % celkových tržeb. I v následujícím roce mají růst táhnout především zahraniční trhy, nově s Maďarskem. Tam by se Mixit rád dostal do dvou let do černých čísel. „Našim cílem je dostat se v Maďarsku do dvou let do černých čísel, ale tajně doufáme, že se nám to podaří dříve,“ doplňuje kolem spuštění Mixit.hu druhý ze zakladatelů Tomáš Huber.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.