Český carsharing Revolt nasazuje další elektrické motorky. Po Praze jich nově budou desítky

Elektrická motorka Revolt

Foto: Revolt

Nástup elektromobility je jedním z nejvýraznějších trendů posledních let a úspěch elektrických vozidel a vozítek všeho druhu je skutečně patrný. Po celém světě nabývají na popularitě elektrické koloběžky či elektrokola a za exotické se již nedají označit ani elektromobily. Svůj vlastní elektromobil má nově v nabídce i mladoboleslavská Škoda, která byla až doposud v oblasti pohonů velmi konzervativní. Ačkoli valná většina elektromobility přichází spíše ze zahraničí, v Praze poutá pozornost také český startup Revolt se svými žlutými elektroauty. Nyní k nim navíc přidává nové elektrické motorky.

Revolt už delší čas nespočívá pouze v elektroautech, ale umožňuje také vypůjčení elektřinou poháněných motorek. „O sdílené motorky je velký zájem. Nejen proto, že urychlují průjezd Prahou v kolonách, ale i díky zážitku, který jízda na motorce přináší,“ konstatuje CEO Revoltu Pavel Kuchta. Vozový park Revoltu proto byl v posledních dnech obohacen o dalších 20 elektromotorek. Kromě sportovních motorek Super Soco TS se jedná o model TC s retro designem, který připomíná elegantní motorku z 50. let.

revolt-carsharing-pavel-kuchta-martin-matousek

Martin Matoušek (CTO) a Pavel Kuchta (CEO) z Revoltu

Foto: Revolt

Maximální rychlost jízdy motorky je dle její homologační skupiny 45 km/h. Díky tomu k řízení postačí řidičský průkaz skupiny B. Jezdci či jezdkyni akorát musí být 21 a více let. Co se týče dojezdu, baterie v motorkách by měla vystačit na solidních 80 kilometrů, což na jízdu po městě postačí.

Podíváme-li se na cenovou politiku Revoltu, za minutu jízdy na elektrické motorce nyní zaplatíte 5 korun. Svezení tedy vyjde o něco levněji než jízda elektrickým autíčkem, jejíž cena zůstává na hladině 6 korun za každou započatou minutu. V ceně je zahrnuto i pojištění a uživatel nic nepřiplácí za odemčení ani parkování auta, které je povoleno v zóně zabírající celé širší centrum Prahy. Jelikož se jedná o elektromobily, mohou vozy Revolt parkovat i v modrých a fialových zónách.

revolt-elektromotorka-super-soco-ts

Elektrická motorka Super Soco TS

Foto: Revolt

Co se týče nových motorek, zajímavé je, že se na platformu dostaly díky soukromé firmě, která využila projekt „Kup motorku a vydělávej“. Jedná se o program, který umožňuje komukoli zakoupit nový stroj a propůjčit ho ke sdílení v rámci platformy. Majitel motorky tím získá pasivní příjem a rovněž slevu na využívání služeb Revolt.

Flotilu dvaceti motorek na Revolt takto vložila firma, která prodává motorky Super Soco a má tedy na úspěchu elektromobility svůj zájem. „Rozšiřovat povědomí o elektromobilitě je naším posláním. Jsme rádi, že můžeme ekologičtější cestu aktivně ukazovat dalším lidem. Tato investice má navíc velký potenciál i z finančního hlediska,“ shrnul participaci na projektu jednatel firmy Miroslav Kašpar.

fiat500garage

Přečtěte si takéZnovuzrozená klasika v elektrice. Milánská Garage Italia přetvořila ikonický Fiat 500 na elektromobil

Elektrický carsharing Revolt dorazil do Prahy před necelým rokem a uživatelé služby se od té doby průběžně dočkaly několika novinek. Počet elektrických autíček se postupně ustálil zhruba na 20 kusech a asi nejzásadnější změnou bylo rozšíření zóny, kde je služba dostupná. Z užšího centra se Revolt postupně dostal i do Holešovic, Karlína, Žižkova, Bubenče, části Dejvic, na Vyšehrad, do Nuslí a na Smíchov.

revolt-praha2

S Revoltem můžete parkovat na štorc a v modré zóně

Foto: Revolt

Revolt má v záloze i další novinky a již o prázdninách se má vozový park služby rozšířit o zcela nový typ dopravního prostředku – elektroskútry. Do ulic Prahy se jich mají pustit hned desítky. Uživatelé tak budou mít k dispozici další prostředek pro rychlou a ekologickou přepravu po městě.

Největší výzvou pro Revolt je konkurence z mnoha stran. Ačkoli je Revolt svým způsobem unikátní a přímého soupeře nemá, zákazníky mu může brát třeba bikesharing Freebike od Homeportu, který má po Praze zhruba 500 elektrokol. Elektrokola chystá také největší česká bikesharingová služba Rekola a opomenout nelze koloběžkový startup Lime, který má v ulicích Prahy již tisíc elektrických koloběžek.

revolt-elektromotorka-tc1

Elektrická motorka Revolt Super Soco TC

Foto: Revolt

Osamocen pak Revolt není ani na poli carsharingu, kde auta s alternativním pohonem nabízí český carsharing Car4Way, jehož flotila obsahuje elektrický Volkswagen Golf, a také italský carsharing Anytime, který do Prahy přivezl sto hybridních Toyot Yaris. Oproti Revoltu má Anytime zatím o něco atraktivnější nabídku, protože jízdy účtuje rovněž po minutě a jeho sazba je o něco nižší. Přes den zákazník za svezení hybridní Toyotou zaplatí necelých 5 korun za minutu, v noci dokonce ještě méně.

Oproti italskému Anytimu ale Revolt nabízí o něco pestřejší vozový park, který nyní čítá i dva tucty motorek, a hlavně čistokrevné elektromobily kompaktních rozměrů, které lze zaparkovat i „na štorc“ a do skulin, kam by s běžným autem zaparkovat rozhodně nešlo.

Absolvent Mediálních studií na FSV UK. Baví mě technologie, mobilita, udržitelnost, fintech a cestování.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.