Rychlejší než stíhačka. Pininfarina ukázal elektrický hypersport Battista za 60 milionů korun

Pininfarina Battista

Rychlejší než stíhačka a dražší než luxusní vila, to je nový elektrický hypersport Battista od legendární italské karosárny Pininfarina. Luca Borgongo, šéfdesignér značky, mluví o automobilu jako o vzpomínce na italské sportovní vozy 60. let minulého století a díky svému jménu automobil připomíná i zakladatele firmy Giambattistu Farinu, přezdívaného „Pinin“.

Že se jedná o automobil pohybující se na hranici dnešních technologických možností, je jasné již na první pohled. Racionálně agresivní design vozu, který v případě bílého provedení podtrhuje tenká červená linka lemující boční prahy, zcela odpovídá jeho výkonnostním parametrům.

pininfarina-battista2

Pininfarina Battista

Zrychlit z 0 na 100 kilometrů v hodině zvládne Battista za méně než dvě sekundy, což je rychleji než v případě vozů Formule 1, a automobilka navíc tvrdí, že na 290 kilometrů v hodině se dokonce dokáže dostat rychleji než stíhačka F16. Pod jeho kapotou je totiž ustájeno neuvěřitelných 1 900 koňských sil, se kterými automobil dokáže jet rychlostí vyšší než 350 kilometrů v hodině.

Nejsilnější automobil pro běžný provoz

K tomu připočtěte točivý moment 2300 newtonmetrů a hned máte nejsilnější automobil s homologací pro užití na běžných silnicích vůbec. Dojezd vozu na jedno nabití je díky 120kWh baterii až 450 kilometrů, což zaručuje, že se s vozem dá dojet dál než k nejbližšímu nákupnímu středisku.

Pro běžné dojíždění do práce však Battista rozhodně postaven nebyl. Nejlépe se bude cítit na okruhu, kde řidič ocení jeho celokarbonovou karoserii, baterii navrženou tak, aby co nejlépe rozkládala těžiště vozu, karbon-keramické brzdy či křídlo, které plní funkci aerodynamické brzdy a je schopné se vysouvat a zasouvat podle potřeby.

pininfarina-battista3

Pininfarina Battista

pininfarina-battista4

Pininfarina Battista

Kvůli automobilu založila Mahindra, indický koncern vlastnící Pininfarinu, zcela novou společnost Automobili Pininfarina. U jeho vývoje osobně stál Paolo Pininfarina, který je vnukem zakladatele slavné karosárny a bude dohlížet také na výrobu vozů probíhající v Turíně. Spolu s Pininfarinou se na vývoji automobilu podíleli i chorvatský výrobce elektromobilů Rimac či italský výrobce pneumatik Pirelli.

Battistů vznikne celkem 150 a na trh by se měly dostat v příštím roce. Prodej bude rovnoměrně rozložen na 50 kusů pro Evropu, 50 pro Severní Ameriku a 50 pro Blízký východ. A cena? Za každý kus si automobilka řekne 2,6 milionu dolarů, tedy přibližně 60 milionů korun.

pininfarina-battista5

Interiér Pininfarina Battista

pininfarina-battista6

Interiér Pininfarina Battista

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.