Pepsi ukázala plody akvizice SodaStreamu. Nový automat šetří plasty a čepuje nápoje do vlastních lahví

Zodpovědnost vůči životnímu prostředí a důraz na udržitelnost je minimálně v západním světě tématem, které rezonuje. Zvláštní pozornost je přitom věnována produkci jednorázových plastů, které způsobují řadu environmentálních problémů. Na tento fakt již reagují společnosti prakticky ze všech sfér podnikání a výjimkou naštěstí nejsou ani výrobci nápojů. Coca-Cola a Pepsi jsou totiž vůbec největšími producenty plastového odpadu na světě. Situace se ale snad obrací k lepšímu a Pepsi nyní představuje nový typ automatů na nápoje, který vám načepuje pití do vlastní lahve.

Nový automat Pepsi určený primárně do škol a na pracoviště je prvním hmatatelným důsledkem akvizice známé firmy SodaStream. Oblíbený přístroj pro tvorbu sodovky brnká na strunu ekologického cítění již od svých počátků a technologie SodaStreamu nyní podle všeho pomohou s budováním obrazu odpovědné značky i samotné PepsiCo.

pepsico-drink-dispenser_3

Automat bude distribuován jak v klasické „skříňové“ verzi, tak i ve verzi vhodné pro umístění třeba na skříňku či desku stolku. Hlavní odlišností novinky od klasických nápojových automatů je, že z něj nevypadne žádná jednorázová plastová láhev. Zájemce o nápoj si bude muset přinést láhev svoji. K dostání navíc nebudou klasické nápoje z nabídky amerického obra PepsiCo jako ikonická Pepsi Cola, Mirinda, 7 Up či třeba Gatorade, ale nápoje založené na sodovce.

Na výběr budou neobrandované nápoje s příchutěmi jako citron s mátou či malina s limetkou a automat umožní si nastavit stupeň oslazení nápoje i jeho teplotu. Možné bude zvolit si i nasycení nápoje – od úplně neperlivého přes různé mezistupně až po perlivý. Automat vedle toho dokáže do lahve napustit i čistou, filtrovanou vodu.

SodaStream hraje důležitou roli

Podíváme-li se na deklarované vlastnosti automatu, zařízení působí zkrátka jako velký a automatizovaný SodaStream, který nápojový gigant Pepsi dostal pod svá křídla v srpnu 2018, a to za 3,2 miliardy amerických dolarů, tedy zhruba 74 miliard korun.

Nový automat je jasnou reakcí na viditelné trendy, které se dotýkají nápojového byznysu. Těmi jsou především ekologické cítění konzumentů a klesající popularita nezdravých sladkých nápojů. „Reagujeme na trendy, které mezi našimi zákazníky rezonují. Těmi jsou vzrůstající starost o životní prostředí, preference znovu plnitelných lahví nad těmi jednorázovými a v neposlední řadě také obliba širší možnosti výběru a personalizace, kdykoli je to možné,“ komentuje novinku Scott Finlow, šéf marketingu PepsiCo.

pepsico-drink-dispenser_1

Registrovaní uživatelé si budou na svou láhev, do které si budou nápoje točit, moci nalepit QR kód, díky kterému je automat sám rozpozná. K dispozici pak bude aplikace, která bude uživateli měřit příjem tekutin a vedle toho ukazovat, kolik jednorázových plastových lahví díky automatu ušetřil. Aplikace bude umět také nabádat uživatele k tomu, aby dodržoval pitný režim. Dá se rovněž předpokládat, že automat dokáže nabídku na displeji přizpůsobit danému uživateli, který se přes QR kód přihlásí.

Alpha-ESS-solarni-elektrarna-alza

Přečtěte si takéAlza pokračuje v podpoře udržitelného rozvoje a nově nabízí solární elektrárny pro domácnosti

Bude zajímavé sledovat, jakým směrem bude Pepsi své aktivity v rámci ústupu od enormní produkce jednorázových plastů dále rozvíjet. Každopádně to ale vypadá, že SodaStream by mohl v bezplastové budoucnosti Pepsi hrát důležitou roli a že chce americký nápojový gigant svou akvizici skutečně maximálně využít. Nový automat je hezkou první vlaštovkou. Je ale otázka, jak rychle se bude nový typ automatů po školách či pracovištích šířit a zda jej v dohledné době uvidíme i třeba v České republice.

V každém případě je ale dobrou zprávou, že je pro Pepsi tato problematika tématem. Firma má svůj program s názvem „Beyond the Bottle“ a v rámci něj přináší právě řešení minimalizující spotřebu plastových lahví. Coby součást programu je prezentován právě SodaStream a také například produkt Drinkfinity. Ten spočívá rovněž v tom, že má člověk vlastní láhev pro opakované použití, kterou si napouští vodou, a k dispozici má speciální „kapsle“ pro její ochucení.

pepsico-drink-dispenser_5

Absolvent Mediálních studií na FSV UK. Baví mě technologie, mobilita, udržitelnost, fintech a cestování.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.