Burger King začíná prodávat svůj ikonický Whopper s umělým masem. Zákazníci prý nepoznají rozdíl
, /

Burger King začíná prodávat svůj ikonický Whopper s umělým masem. Zákazníci prý nepoznají rozdíl

Burger King začíná prodávat svůj ikonický Whopper s umělým masem. Zákazníci prý nepoznají rozdíl

Stejně jako má McDonald’s Big Mac, Burger King sází na burger pod názvem Whopper, který si už dlouhá léta konzistentně udržuje svou ikonickou chuť a strukturu jednotlivých surovin. Prakticky patří mezi vlajkové lodě sendvičů, které tento americký fastfoodový řetězec nabízí. Nově však prochází zásadní obměnou, která je jen důsledkem jednoho z výrazných trendů v gastronomii – nahrazování skutečného masa za rostlinné.

Burger King začíná experimentovat s vegetariánskou verzí Whopperu, na které pracuje s výrobcem umělých variací masa Impossible Foods. Čerstvá novinka pod názvem Impossible Whopper tak namísto klasické hovězí placky nabízí ogrilovanou rostlinnou alternativu založenou na surovině heme. Ta je tvořena částečně ze sójových bobů a proslavila se hlavně díky tomu, že velmi věrohodně dokáže napodobit chuť pravého masa.

A právě na maximální chuťovou podobnost Burger King sází. Vzhledem k tomu, že se Impossible Whopper již ve vybraných pobočkách v oblasti amerického St. Louis nabízí, zákazníci měli tu čest se s touto variací jednoho z nejslavnějších sendvičů setkat a zhodnotit, zdali se od skutečného Whopperu nějak zásadně odlišuje. Jak prozradil pro deník The New York Times marketingový ředitel Burger Kingu Fernando Machado, téměř nikdo nepoznal rozdíl, a to ani zaměstnanci, kteří novinku připravují. Ostatně slogan zní: „100 % Whopper, 0% hovězího.“

McDonald’s chce nabízet jídlo podle počasí nebo denní doby. Pomůže mu v tom největší akvizice za 20 let

Nejznámější fastfoodový řetězec McDonald’s tento týden oznámil obří a poměrně překvapivou akvizici. Jedná...

Spolu s identickou chutí tak nahrává alternativnímu Whopperu k úspěchu i fakt, že obsahuje o 15 procent méně tuku a 90 procent méně cholesterolu oproti klasické verzi. Logicky pak lichotí i odpůrcům zabíjení zvířat pro lidský užitek, ačkoliv ryze pro vegany tato novinka není, jelikož obsahuje majonézu, která je standardní součástí sendviče. Co se týče ceny, ta má být přibližně o jeden dolar dražší.

Je budoucnost masa v rostlinných náhražkách?

Během debutu Impossible Whopperu, který se má postupně rozšiřovat do všech poboček ve Spojených státech (ohledně expanze na tuzemský trh české zastoupení Burger Kingu prozatím na dotaz CzechCrunche neodpovědělo), se tak opět začalo diskutovat o tom, zdali je budoucnost masa opravdu skryta v alternativních, rostlinných náhražkách. Nejde totiž jen o Impossible Foods, kteří se na produkci těchto variant mas dlouhodobě specializují, ale také třeba o společnost Memphis Meats, do níž v minulosti investovali miliony dolarů Bill Gates nebo Richard Branson.

Dále se angažují i menší startupy včetně italského bioinženýra Giuseppe Sciontiho, který v rámci své firmy Nova tiskne „umělé“ maso z rýže, hrášků a mořských řas na 3D tiskárně. Scionti vidí konkrétně hlavní výhodu v uspokojení potřeb rozvojových zemí, které se k přísunu kvalitního a ověřeného masa obtížněji dostávají. Obecně pak jde o snížení dopadu skleníkových plynů, jež produkuje chovný dobytek.

Foto: Impossible Foods; Nova