Tvůrci české VR hry Beat Saber prodali za 10 měsíců milion kopií. Tržby jdou do stovek milionů korun
, /

Tvůrci české VR hry Beat Saber prodali za 10 měsíců milion kopií. Tržby jdou do stovek milionů korun

Tvůrci české VR hry Beat Saber prodali za 10 měsíců milion kopií. Tržby jdou do stovek milionů korun

Česko je odjakživa známo pro svou obrovskou koncentraci talentů. Někteří zvládnou prorazit i do zahraničí, jiní excelují na domácím poli, a to v jakékoliv oblasti. Ať už jde o jedny ze světově nejlépe hodnocených filmařů, hudebních producentů, podnikatelů nebo třeba i herních vývojářů a designerů, kteří stáli na počátku nejednoho úspěchu. Podobnou cestou jde nyní i jedna z mála českých her ve virtuální realitě, Beat Saber, která ve světě sklízí obrovský úspěch a během pouhých 10 měsíců se stala na všech platformách ve své kategorii nejprodávanějším titulem.

Navíc se stala jednou z nejprodávanějších VR her v historii vůbec a zařadila se tak po bok bestsellerů jako Skyrim VR nebo Job Simulator. Šéf českého studia Beat Games Jaroslav Beck, který stojí za hudební stránkou hry, ve které se hráči na základě hudebních rytmů trefují laserovými meči do pohybujících se boxů prozradil, že se Beat Saberu do 1. února letošního roku prodalo již přes milion kopií. S cenou dosahující téměř 20 dolarů na herní platformě Steam a téměř 30 dolarů v obchodě PlayStation Store (kde je k dispozici od listopadu) se jedná o tržby v nižších desítkách milionů dolarů, respektive stovkách milionů korun.

To je na hru, která původně vznikla v rukou pouhých tří lidí a šířila se bez jakékoliv placené kampaně, obrovský úspěch. Za ním stojí vedle Becka také především slovenští vývojáři Ján Ilavský a Vladimír Hrinčár, kteří nadále tvoří jádro celého týmu, který naplno pracuje na finální verzi hry. Tvůrci ji totiž stále zdaleka nepovažují za dokončenou a chystají množství novinek. Některé z nich pak přišly během včerejšího dne, když byl pro Beat Saber vydán zásadní update.

Kromě módu kampaně pro jednoho hráče s 51 misemi, které obsahují množství úkolů a přidání pěti dalších písní z vlastního vydaného soundtracku, jež lze hrát v obtížnostech od Easy až po Expert+, vydává Beat Saber i první placený dodatek. Konkrétně jde o set 10 nových skladeb a tedy i úrovní s názvem Monstercat Music Pack Vol. 1, který je v prodeji za 12,99 dolarů (295 korun) za celý balík, případně 1,99 dolarů (45 korun) za jednotlivé skladby.

Jde o vůbec první podobné zapojení skladeb třetí strany v placeném režimu a zároveň jeden z dalších kanálů, na kterém mohou Beat Games značným způsobem navýšit příjmy. Trio sice původně očekávalo, že o hru bude zájem, jejich odhady nicméně počítaly s prodejem zhruba padesáti tisíc kusů. Když za první týden po vydání Beat Saber zaznamenal více než 50 tisíc stažení a za měsíc dvojnásobek, naznačilo to, že budou výsledky diametrálně odlišné. A to jsou navíc tvůrci stále víceméně na začátku.

Online supermarket Rohlik.cz nabízí zaměstnancům možnost nákupu akcií. První měsíc je zájem za 10 milionů

Když internetový podnikatel Tomáš Čupr oznámil, že vydává dluhopisy ve výši 777 milionů korun, které měly...

Mezi další kanály, které Beat Games zapojují, jsou například i speciální fyzické arkádové automaty, na kterých si lze Beat Saber zahrát. Jejich výroba začala s jedním partnerem v Korei a jak pro CzechCrunch prozradil šéf Beat Games Jaroslav Beck pro CzechCrunch, aktuálně je na pořadu dne rozšiřování na další zahraniční trhy. „Dalšími kroky Beat Games je dodělat hru a přinést tolik obsahu, aby měli hráči stále co dělat. Ale především chceme objevit nové umělce, které ještě nikdo nezná a přinést jejich hudbu na platformu.

Jak už bylo zmíněno, hra stále není ještě naplno hotová a neprezentuje se jako finální verze. Mezi dalšími věcmi, které Beat Saber v blízké době čekají, je například multiplayer, tedy společná hra více hráčů. Ostatně již v minulosti proběhl v rámci mánie kolem eSportu celosvětový turnaj v Beat Saberu, do kterého se zapojilo množství heren po celém světě, ale hráči napřímo propojeni nebyli, pouze poměřovali čas.

Dvojice zbývajících zakladatelů řeší především programování a také všechny záležitosti spojené s technickým řešením. Kompletní hudební doprovod, směr firmy či uzavírání různých partnerství pak řeší z pozice šéfa firmy právě Beck. Směr hry nicméně udává trio společně a bude bezpochyby zajímavé sledovat, kam až se podaří československý úspěch nakonec dotáhnout.