Slovenský automobilový designér Jozef Kabaň přechází z BMW do luxusní automobilky Rolls-Royce

Když původem československý designér Jozef Kabaň začal pracovat pro německý koncern Volkswagen Group, bylo mu teprve 20 let. Od té doby se za svou více než dvacetiletou kariéru podílel na designu automobilů v Audi, Volkswagenu, Bugatti, ale i české Škodovce. Mezi jeho nejznámějšími projekty je bezpochyby Škoda Octavia či Superb, Seat Rosa, Volkswagen Lupo, ale také supersport Bugatti Veyron.

Od roku 2017 působil Kabaň na pozici šéfdesignéra v německé automobilce BMW a nyní se posouvá na další úroveň. Během pátku oznámila jeho nové angažmá automobilka Rolls-Royce, která spadá právě pod BMW a stojí za luxusními modely jako Phantom, Ghost nebo SUV Cullinan. Kabaň bude v nové pozici střídat dvě lokace, konkrétně Goodwood v anglickém Sussexu a německý Mnichov.

Jde o nadmíru talentovaného designéra s velmi silnou historií a schopností adaptace. Jedním z pilířů našeho úspěchu jako jedné z předních luxusních značek je právě fakt, že dokážeme přilákat ta nejlepší jména v kreativní branži. Nemůžu se dočkat, až Jozefa naplno přivítám v našich řadách,“ říká k příchodu Jozefa Kabaně šéf Rolls-Royce Motor Cars Torsten Müller-Ötvös v oficiálním prohlášení.

cullinam

Rolls-Royce a jeho nové SUV Cullinan

Předchozí designér na podobné pozici v Rolls-Royce skončil v červnu minulého roku, od té doby jednala automobilka o kvalitní náhradě. A zatímco Kabaň bude mít plné ruce práce na nových konceptech pro luxusní automobilku, samotný Rolls-Royce oznámil za minulý rok své dosud nejlepší finanční výsledky v celé stopatnáctileté historii.

Za rok 2018 se mu podařilo prodat celkem 4 107 automobilů ve více než 50 zemích světa. Mezi nimi se objevil jako neprodávanější Rolls-Royce Phantom, následovaný modely Dawn a Wraith. Letos se očekávají prodeje ještě vyšší, jelikož do hry vstoupilo luxusní SUV Cullinan, jehož několik kusů se k zákazníkům dostalo už s přelomem roku.

tvseznam

Přečtěte si takéSeznam spouští nový videoportál TelevizeSeznam.cz. Sloučí na něj veškerý vlastní obsah i cizí videa

Celých 30 procent prodejů se uskutečnilo ve Spojených státech, 40 procent si napůl rozdělila Čína a Evropa a po dalších 15 procentech Pacifická Asie a Blízký Východ. Desetiprocentní nárůst automobilka zaznamenala i na domácím britském trhu.

Foto: Rolls-Royce

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.