Rockaway Capital investuje dalších 150 milionů korun do albánského startupu Gjirafa, obdoby českého Seznamu

Jakub Havrlant, CEO Rockaway Capital

Tuzemská investiční skupina Rockaway Capital Jakuba Havrlanta pokračuje ve svém dobývání jihovýchodní Evropy. Po třech letech navazuje na svou investici do rychle se rozvíjejícího albánského startupu Gjirafa, do něhož vkládá dalších 6,7 milionu dolarů. Podobně jako v investičním kole Series A z roku 2016, i tentokrát v rámci Series B je Rockaway jediným investorem a dohromady už do Gjirafy vložilo 8,7 milionu dolarů, tedy zhruba 200 milionů korun.

U nás je Gjirafa známá především jako balkánská obdoba tuzemské internetové jedničky Seznam.cz, jelikož jde o informační, mediální a prodejní portál, jehož hlavní doménou je, že je kompletně a exkluzivně v albánštině. Hlavní trhy nejrychleji rostoucí online platformy v regionu tak jsou Kosovo, Albánie a Makedonie a na další rozvoj nyní tým Mergima Cahaniho, který startup založil v roce 2014 v pražském akcelerátoru StartupYard, získává další významné prostředky.

Denně Gjirafu navštíví 3 miliony unikátních uživatelů, kteří na ní najdou zdigitalizované skoro všechno, od jízdních řádů přes databázi firem až po tradiční vyhledávač nebo nákupy a reklamu. Nových 6,7 milionu dolarů (přes 150 milionů korun) od Rockaway Capital má pomoci v dalším škálování současných produktů v rámci zmíněného regionu.

mergim-cahani-gjirafa

Mergim Cahani, zakladatel a CEO startupu Gjirafa

„Mergim Cahani a jeho tým potvrdili naši důvěru a skutečně uspěli s postavením ústředního inovačního centra pro celý region. Díky této velmi pozitivní spokojeni jsme odhodláni v regionu vybudovat digitální ekonomiku a aktivně prozkoumáváme nové investiční příležitosti, kde bychom mohli naše zkušenosti s digitalizací tradičních odvětví uplatnit,“ cituje magazín TechCrunch Dušana Zábrodského, investičního partnera v Rockaway.

Pro tuzemskou investiční skupinu prý jde na Balkáně o dlouhodobou strategickou investici, jelikož v Gjirafě vidí budoucnost napříč celým východoevropským regionem, kde se může stát albánský startup ústřední platformou pro služby všeho druhu. Aktuálně patří například mezi největší e-commerce hráče a také boduje se svými službami GjirafaVideo a GjirafaStudio, kterými konkuruje streamingovým službám jako Hulu či Netflix, navíc pro ně vyrábí i vlastní obsah.

gjirafa-web1

Nejnovější investice má startupu také pomoci s náborem nových zaměstnanců. Aktuální stav, kdy jich v Gjirafě pracuje 70 na plný úvazek a zhruba dalších 100 na částečný úvazek, se má zdvojnásobit. Rockaway by chtělo na Balkáně replikovat strategii, kterou použilo například při vybudování online cestovní skupiny Invia Group, v rámci níž aktuálně působí s cestovními službami v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Polsku, Maďarsku i Česku.

Gjirafa je zatím na dobré cestě, aby z ní opravdu podobný hegemon v jihovýchodní Evropě vyrostl. Složená roční míra růstu (CAGR) v posledních čtyřech letech je vysokých 314 % a jak připomíná TechCrunch, kdyby se srovnaly indikátory HDP pro Balkán a Spojené státy, představuje růst příjmů Gjirafy ekvivalent k růstu Googlu mezi lety 2001 až 2004.

dusan-zabrodsky-rockaway-capital

Dušan Zábrodský, Investment Partner v Rockaway

Foto: Rockaway Capital, StartupYard

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.