Podívejte se do nové designové business třídy British Airways, ve které se lze kompletně uzavřít

Dlouhé čekání a měsíce spekulací o tom, jak vlastně bude nová business třída v jednom z nových typů letadel pro aerolinku British Airways vypadat, je u konce. Britská letecká společnost se naplno připravuje na červencové doručení Airbusů A350, které představí zcela nový design všech tříd a množství dalších vylepšení.

Aerolinky navíc začínají přicházet na to, že se jim možná nejdražší první třída vzhledem k investicím, nákladům a omezenému prostoru dlouhodobě nemusí vyplatit tolik jako klasická ekonomická a business třída. Zatímco v ekonomické třídě nás příliš zázraků v dohledné době pravděpodobně nečeká, business prochází u mnoha společností zásadními obměnami, a British Airways nejsou výjimkou.

Stávající business třídu s názvem Club World nahradí příhodný název Club Suite v konfiguraci sedadel 1-2-1. Suite proto, že jednotlivá místa nabídnou kompletní soukromí díky speciálním dvířkům, které lze kdykoliv uzavřít. Ani z jedné strany tak nelze z pohledu cestujícího vidět do uličky, stejně jako na případného cestujícího vedle při dvousedadlové konfiguraci uprostřed, jelikož se mezi nimi nachází další zástěna.

britishA350-7

Zapojení dveří tak posadí britskou aerolinku pouze vedle dvou konkurenčních společností, Qatar Airways a Delta, které podobnou možnost mají. Lze tak zažít alespoň zdánlivě podobný pocit jako v luxusních prvních třídách Emirates nebo Etihad. Ve vůbec prvním dodaném Airbusu A350 bude v rámci British Airways k dispozici celkem 56 sedadel ve třídě business a čeká je hned několik zásadních vylepšení.

Předně se na rozložené lůžko vejde i člověk měřící až dva metry, místo původních 188 centimetrů. Pokud se vám to zdá jako malý rozdíl, právě ten často nutí mnohé cestující volit první třídu místo businessu, jelikož se tam jednoduše pohodlně nevejdou. O téměř centimetr a půl se sedadlo také rozšíří a kolem sebe nabídne celkem pět různých přihrádek na osobní věci – starší typ měl pouze jednu omezenou přihrádku.

fakenews1

Přečtěte si takéWhatsApp vyráží do boje s fake news. Pomůže nová funkce na zpětné vyhledávání obrázků

Vylepšením pochopitelně projde také zábavní systém, který místo původního 12,5palcového displeje nabídne rovnou displej o velikosti 18,5 palce s novým interaktivním systémem, který bude obsahovat rozšířenou nabídku filmů, her či hudby. British Airways se zaměří i na internetové připojení, jelikož v mnoha starších typech letadel nebyla dostupná Wi-Fi vůbec, nově tomu bude přesně naopak.

Zatímco první kusy nových Airbusů má aerolinka obdržet již v průběhu tohoto roku, ještě několik let bude létat i se staršími stroji. Do konce roku 2023 nicméně chce všechny starší business třídy kompletně nahradit těmi z nové A350. Celá iniciativa je součástí obrovských investicí do vylepšování značky, která má celkově dosáhnout až na 6,5 miliardy liber.

V první fázi po doručení, tedy mezi letošním červencem a říjnem, má začít s novým typem letadla létat British Airways na trase Londýn–Madrid, od prvního října poté i na dálkových spojích. Do té doby by se k prvnímu kusu měly připojit další tři a obměnou projdou zároveň stávající typy letadel Boeing 777, které rovněž dostanou nový design business třídy.

Upřímně, spousta cestujících se postupně začala British Airways právě kvůli absenci předělané business třídy vyhýbat. Produkt, který byl naceněn velmi podobně a někdy dokonce i dráž než konkurence, za ní jednoduše nestačil a něco se muselo stát. Je dokonce možné, že se v budoucnu British Airways zbaví prvních tříd úplně, jelikož s touto nabídkou je již business třída za sotva poloviční cenu opravdu zajímavá.

Několik dalších pohledů do nové business třídy British Airways a jeho Airbusu A350:

britishA350-10
britishA350-11
britishA350-4
britishA350-5
britishA350-6
britishA350-1
britishA350-3

Foto: British Airways Presskit

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.